خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

مصرف آب شرب شهروندان کلانشهر تبریز افزایش یافت/ افزایش مصرف آب در تبریز نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۱۴

مصرف روزانه آب یک روز از روزهای گرم در سال‌جاری در کلانشهر تبریز حدود ۴۰۳ هزار متر مکعب بوده که نسبت به سال قبل در همین مدت رشد ۱۲ درصدی مصرف آب را نشان می‌دهد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: در دو ماهه گرم امسال مردم کلانشهر تبریز معادل حجم آب سد نهند تبریز معادل ۲۴ میلیون مترمکعب آب مصرف کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا پوررجب افزود: مصرف روزانه آب یک روز از روزهای گرم در سال‌جاری در کلانشهر تبریز حدود ۴۰۳ هزار متر مکعب بوده که نسبت به سال قبل در همین مدت رشد ۱۲ درصدی مصرف آب را نشان می‌دهد.
وی افزایش مصرف آب را با توجه به محدودیت آب شرب در کلانشهر تبریز را نگران کننده خواند و افزود: متاسفانه سرانه مصرف آب در استان ۱۸۵ لیتر در شبانه روز است که نسبت به میانگین استاندارد ۳۵ لیتر در شبانه روز بیشتر مصرف می‌شود.
پورجب افزود: در این راستا و برای جلوگیری از اسراف و هدرروی آب الگوهای توصیه شده برای مصارف سرانه خانگی برای هر نفر۱۵۰ لیتر در شبانه روز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب تعیین شده است که امیدواریم شهروندان با رعایت آن‌ها و دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس الگوی استاندارد تعیین شده، هر نفر در شبانه روز حداکثر ۱۵ لیتر برای پخت و پز و آشامیدن، ۵۰ لیتر برای استحمام، ۲۰ لیتر برای لباسشویی، ۱۵ لیتر برای ظرفشویی، ۳۰ لیتر برای دستشویی، ۱۰ لیتر برای نظافت خانه و آبیاری باغچه، پنج لیتر برای کولر و تهویه و پنج لیتر اتلاف در توزیع باید مصرف داشته باشد.
پوررجب اضافه کرد: برای اینکه مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم تبریز به وجود نیاید باید متوسط سرانه مصرف آب به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز و مطابق الگوی تعریف شده برسد.
وی با بیان اینکه میزان تولید آب در تبریز به‌طور متوسط ۸/ ۳ تا چهار متر مکعب در ثانیه است، گفت: این میزان در پیک مصرف به پنج متر مکعب در ثانیه نیز افزایش می‌یابد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در پایان از شهروندان درخواست کرد با صرفه‌جویی در مصرف آب این شرکت را در ارائه خدمات مطلوب به مشترکین یاری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز