خبرگزاری کار ایران

بهره‌مندی ۱ میلیون نفر از افراد تحت حمایت از برنامه‌های آموزشی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۳۲

ارائه خدمات تربیتی و تحصیلی به ۱۰۲ هزار نفر در خوابگاههای شبانه روزی کمیته امداد/ بهره‌مندی ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان تحت حمایت از برنامه‌های اوقات فراغت

ایلنا: معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال گذشته حدود ۱ میلیون نفر از افراد تحت پوشش این نهاد از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، اکبر میرشکار در پنجمین شب از برگزاری مراسم جشن رمضان با بیان اینکه ماموریت اصلی حوزه فرهنگی این نهاد توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: ارتقاء سطح سبک زندگی خانواده‌ها بر دو محور مشاوره و آموزش خانواده جهت عملیاتی کردن این امر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به همکاری ۴۶۰ نفر از کار‌شناسان متخصص در بحث مشاوره در سراسر کشور با این نهاد، افزود: در سال گذشته ۶۵۳ هزار مورد مشاوره فردی و گروهی در کل کشور برای افراد تحت حمایت صورت گرفته است.

وی به آموزش مهارت‌های زندگی برای افراد تحت حمایت اشاره کرد و یادآور شد: این آموزش‌ها در کمیته امداد امام (ره) با یک رویکرد تخصصی انجام می‌شود که بر این اساس پس از بررسی نیاز آموزشی افراد، شیوه آموزشی با توجه به سلائق آنان طراحی و در طول سال برنامه‌های آموزشی برای آنان و آمادگی جهت ورود به عرصه اشتغال، ازدواج و... صورت گیرد.

وی افزود: تعداد ۹۵ هزار نفر از زوج‌های جوانی که در سال گذشته از کمک هزینه ازدواج این نهاد بهره‌مند شدند از ۳۶ ساعت برنامه آموزشی این نهاد بهره‌مند شده‌اند که طبق بررسیهای صورت گرفته این آموزش‌ها تاثیرات بسزایی در زندگی این زوجهای جوان داشته است؛ بطوریکه درصد آمار طلاق در بین این افراد پایین‌تر از سطح ملی و در حدود ۱و۷ دهم درصد است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) به توانمندسازی نوجوانان و جوانان تحت حمایت با فراهم کردن زمینه تحصیل آنان اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز و ۱۱۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند که مراقبتهای لازم تحصیلی و تربیتی از سوی این نهاد در طول تحصیل این افراد صورت می‌گیرد.

ارائه خدمات تربیتی و تحصیلی به ۱۰۲ هزار نفر در خوابگاههای شبانه روزی کمیته امداد

وی با اشاره به ۲۰ مرکز فرهنگی و ۱۰۰ خوابگاه شبانه روزی این نهاد بویژه در مناطق کم برخوردار و ارائه برنامه‌های تربیتی و تحصیلی برای این افراد، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۲ هزار نفر از خدمات خوابگاههای شبانه روزی این نهاد برخوردار شده‌اند.

بهره‌مندی ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان تحت حمایت از برنامه‌های اوقات فراغت

میرشکار با بیان اینکه سالانه ۱۲۰ هزار نفر از برنامه‌های تربیتی کانونهای فرهنگی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، خاطر نشان کرد: ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) نیز در ۲۰ اردوگاه از برنامه‌های تربیتی و آموزشی این نهاد در تابستان امسال بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۰۰ هزار نفر از افراد تحت حمایت این نهاد تا کنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند، تصریح کرد: این نهاد طرحی با عنوان حج فقرا برنامه ریزی کرده است تا افرادی که دارای تمکن مالی هستند، هزینه سفر این افراد به مشهد مقدس را فراهم کنند.

وی از همکاری افتخاری کار‌شناسان و متخصصان با کانونهای فرهنگی و خوابگاههای شبانه روزی این نهاد خبر داد و افزود: تمامی افرادی که ظرفیتهای لازم در آنان وجود دارد می‌توانند با مراجعه به دفا‌تر این نهاد در سراسر کشور در جهت ارتقاء سطح فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت با این نهاد به صورت افتخاری همکاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز