خبرگزاری کار ایران

انتقاد سلحشور از سریال‌های ویژه ماه رمضان

کد خبر : ۹۰۲۳۰

فیلم‌سازان ما درک درستی از ماه رمضان ندارند و فیلم‌هایی که می‌سازند هیچ قرابتی با روزه و روزه‌داری ندارد.

انگار محل مسابقه است و همه شبکه‌ها باهم تصمیم می‌گیرند که بیننده را پای تلویزیون نگه دارند تا اجازه ندهند به مسجد و حسینیه برود.

به گزارش ایلنا، مشرق در ادامه نوشت: از سال 72 تا امروز در شب‌های ماه مبارک رمضان تعداد زیادی سریال تحت عنوان "کارهای مناسبتی" آن هم به‌صورت فشرده و پیاپی از آنتن صدا وسیما هستیم. برخی معتقدند به علت اینکه پخش سریال‌ها با ساعات عبادت شبانه و تلاوت قرآن و حضور مردم در مساجد تلاقی پیدا می‌کند باعث می‌شود مردم جذب سریال شوند. برخی هم بر این باورند که رسالت صدا و سیما و برخی مسایل اقتضا می‌کند تا این سریال‌ها حتی در ماه مبارک رمضان پخش شود.

در این خصوص به سراغ فرج‌الله سلحشور، یکی از کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون رفتیم تا نظر وی را در مورد این سریال‌ها جویا شویم.

وی در این باره گفت: اگر درک درستی از ماه مبارک رمضان داشته باشیم و فیلم‌ها را متناسب با این ماه بسازیم اشکال ندارد. اشکال کار آنجاست که فیلم‌سازان ما درک درستی از ماه رمضان ندارند و فیلم‌هایی که می‌سازند هیچ قرابتی با روزه و روزه‌داری ندارد. آنها چون شنیده‌اند ماه مبارک رمضان ماه فرح روح است، این فرح روح را با مطربی و رقاصی مجلس عیاشی اشتباه گرفته‌اند. از این رو کارهایشان همگی کمدی و مسخره‌بازی است و لذا دقیقا نقطه مقابل اعتقادات ما نسبت به مقوله روزه‌داری است.

کارگردان یوسف پیامبر ادامه داد: اگر فیلمی بسازند که در شأن این ماه مبارک باشد و ترویج ارزش‌ها و زیبایی‌های این ایام باشد، ما هم موافق هستیم و از خدا می‌خواهیم. اما اگر غیر از این بود نباید این آثار را ساخت.

بازیگر و کارگردان تئاتر ایوب پیامبر در مورد تعدد و تکثر سریال‌های مناسبتی نیز اظهار داشت: معنی پافشاری و اصرار صدا و سیما را برای این که می‌خواهند پشت سر هم سریال پخش کنند نمی‌فهمم. انگار محل مسابقه است و همه شبکه‌ها با هم تصمیم می‌گیرند که بیننده را پای تلویزیون نگه دارند تا اجازه ندهند به مسجد و حسینیه برود. آنقدر تلاش برای نگه داشتن مردم در خانه می‌شود که شک می‌کنیم شاید نقشه‌ای دارند برای مسجد نرفتن مردم.

وی در پایان گفت: به نظر من یک یا دو شبکه باید فیلم پخش کنند که در این ایام مردم یا به رفت و آمدهای فامیلی و صله ارحام برسند یا به خطاهایی که در گذشته انجام دادند فکر کنند و در رفتارشان تجدید نظر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز