خبرگزاری کار ایران

با وجود تنها کسب ۳ مدال؛

داوری: چشم انداز برنامه های دوومیدانی روشن است

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۲۴

رقابت‌های آسیایی به دلیل نزدیکی با پیکارهای جهانی از لحاظ کمی و کیفی برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

رییس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به صعود ورزشکاران در رده‌بندی بین‌المللی، چشم انداز برنامه‌های این رشته را روشن دانست.

به گزارش ایلنا، افشین داوری با اشاره به صعود رنکینگ ورزشکاران دوومیدانی کشور بعد از رقابت های آسیایی پومای هند، افزود: ورزشکاران ایران با وجود کسب تنها سه مدال جایگاه جهانی خود را ارتقا دادند.

وی افزود: در دوی 100متر و در طول تاریخ دوومیدانی کشور یک فینالیست به نام صادق گرگانی به بازی های آسیایی معرفی کردیم اما در این دوره 2 ورزشکاراز ایران به فینال رقابت ها راه یافتند.

رییس فدراسیون دوومیدانی تصریح کرد: در پرش طول هم تاکنون نماینده ای در رقابت های قهرمانی آسیا نداشتیم اما محمد ارزنده موفق شد در این پیکارها خود را به فینال برساند.

داوری افزود: در سایر رشته ها هم نظیر پرتاب وزنه بانوان، پرتاب دیسک، ‌پرش ارتفاع (20 سال بعد از انقلاب دومین مدال آسیایی را کسب کردیم)، ‌پرتاب چکش بانوان،‌دوی 200 متر و.... با توجه به رکوردهای حاصله از این پیکارها 11 ورزشکار ما توانستند جایگاه خود را ارتقا دهند.

وی با اشاره به شرایط مناسب دوومیدانی کشور عنوان کرد: نزدیک به دو سال است که سرمایه گذاری های زیادی در دوومیدانی کشور صورت گرفته و ما امروز کم کم نتایج این برنامه های دراز مدت را شاهد هستیم.

افشین داوری افزود: رقابت‌های آسیایی به دلیل نزدیکی با پیکارهای جهانی از لحاظ کمی و کیفی برای ما بسیار حائز اهمیت بود.حدود 577 ورزشکار در آن شرکت داشتند و بچه های ایران توانستند خود را برای دیدارهای مهم بعدی محک بزنند.

رییس فدراسیون دوومیدانی از برنامه‌های فدراسیون در بخش نوجوانان نیز ابراز رضایت کرد و گفت: حدود 9 ماه نوجوانان تیم ملی را در دو بخش شامل متولدین سال های 75 و 76، به صورت دقیق زیر نظر گرفته و استعدادهای برتر را شناسایی کرده ایم.

وی تصریح کرد: متولدین سال 75 شامل محمدرضا مشتاق و شاهین جعفری به همراه مربی خود به رقابت های جهانی اوکراین اعزام شدند و در پایان مشتاق با ثبت زمان 52 ثانیه و 88 صدم ثانیه در ماده 400 متر، رکورد کشور را جابه جاکرد.

داوری ادامه داد: در ماده پرتاب وزنه نیز که در دو گروه برگزار شد جعفری با پرتابی به طول 18 متر و 61 سانتیمتر در گروه دوم در مکان هفتم دیدارهای آسیایی ایستاد.

رییس فدراسینون دوومیدانی از برگزاری پیکارهای دوومیدانی نوجوانان آسیا درمردادماه خبر داد و گفت: برترین نفرات دوومیدانی نوجوانان که شامل 3 دختر و 14 پسر متولد 1376 هستند به رقابت های آسیایی چین اعزام خواهند شد.

وی افزود: برگزیدگان این دو رده سنی نفراتی هستند که در سال آینده برای حضور درالمپیک نوجوانان انتخاب می شوند که در مدت زمان مناسبی تحت نظر و برنامه های فدراسیون قرار خواهند گرفت.

افشین داوری با اشاره به برگزاری مهم ترین رقابت‌های پیش روی دوومیدانی ایران گفت: مسابقه‌های کشورهای اسلامی، ‌پیکارهای داخل سالن قهرمانی آسیا و رقابت‌های قهرمانی جهان از جمله میادینی هستند که ورزشکارن ما می توانند برای کشور افتخار آفرینی کنند.

رییس فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: اگر به همین منوال و به صورت اصولی بتوانیم دوومیدانی کشور را پیش ببریم کسب عناوین برتر رقابت های جهانی دور از انتظار نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز