خبرگزاری کار ایران

آیت الله واعظ موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید اجازه استفاده از سلایق مختلف را به دولت منتخب داد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۵۱

دلسوزان نظام باید همکاری و کمک کرده و سعی در همیاری داشته باشند، نه سنگ اندازی/مردم در 24 خردادماه، به تفکر اعتدال و استفاده از همه ظرفیت های کشور برای اداره امور رأی دادند/محدود کردن دایره عمل رئیس جمهور منتخب صحیح نیست، چون مردم به شعارهای او رأی دادند.

ایلنا: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ماه به تفکر اعتدال و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای اداره امور رأی دادند، گفت: دخالت کردن در جزئیات انتخاب وزرا، مسلما دست و پاگیر خواهد بود و وسعت عمل را از هر کسی که در این سمت قرار گیرد، می‌گیرد و شایسته یک حکومت فراگیر نخواهد بود.

آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نزدیک شدن به موعد شروع به کار دولت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، اظهار داشت: همه باید توجه داشته باشند که مردم با حضور حماسی خود در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۴ خردادماه، به طرز فکر و نهایتا آرمان‌هایی که آقای دکتر روحانی به دنبال آن بود رأی دادند.

وی افزود: بنابراین همچنان که ایشان شعار اعتدال و فراجناحی بودن را دادند، باید اجازه داد که ایشان از سلایق مختلف که احساس می‌کنند آن سلایق می‌توانند به شایستگی مسئولیت‌های واگذار شده را انجام بدهند، استفاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: محدود کردن حیطه وظایف ایشان یا به نحوی محدود کردن مسئولیت‌های ایشان، به صلاح نیست چرا که مردم به شعارهای ایشان رأی دادند و باید اجازه داد که در حیطه نظام اسلامی و بر اساس چارچوب قانون اساسی، رئیس جمهور به عنوان دومین شخص مملکت بعد از رهبری، بتواند با فراغ بال با استفاده از همه سلایق مختلف، یک دولت اعتدال و فراجناحی تشکیل دهند.

آیت الله واعظ موسوی گفت: دخالت کردن در جزئیات انتخاب وزرا، مسلما دست و پاگیر خواهد بود و وسعت عمل را از هر کسی که در این سمت قرار گیرد، می‌گیرد و شایسته یک حکومت فراگیر نخواهد بود.

وی در خصوص انتخاب حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری از سوی مردم، گفت: به هر حال همیشه مردم در تشخیص خودشان، با توجه به آنچه که در جامعه می‌گذرد، و اشرافی که بر مسائل سیاسی و جهانی دارند و رهنمودهایی که از بزرگان و دلسوزان و علما و مراجع و رهبری دارند، سعی می‌کنند بهترین انتخاب را انجام دهند و الآن فکر می‌کنم این انتخاب، پیام مثبتی بود، به ایده‌ها و افکاری که دکتر روحانی ابراز کردند و شعارهای انتخاباتی که برای خودشان ترسیم کرده بودند.

وی گفت: بنابراین باید همه دست به دست هم دهیم و کمک کنیم که رئیس جمهور بتوانند آمال و آرزو‌ها را که مورد قبول و تأیید مردم قرار گرفته است را، به منصه ظهور برسد و عملی شود.

این استاد حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: البته تشخیص موفقیت یا عدم موفقیت یک دولت با استفاده کردن از نیروهای کارآمدی است که یک دولت می‌خواهد به عرصه بیاورد و از افکار و اندیشه‌ها و سلایق و عملکرد آن‌ها در پیشبرد اهداف نظام اسلامی استفاده کند.

آیت الله واعظ موسوی اضافه کرد: باید این فرصت را در اختیار رئیس جمهور منتخب قرار داد تا با آنچه خودش صلاح می‌داند عمل کند و با مشورتی که با گروه‌های مختلف انجام خواهد داد یک دولتی را تشکیل دهند و انشاالله بعد از تنفیذ ریاست جمهوری و گرفتن رای اعتماد وزرا از مجلس شروع به کار بکنند تا معلوم شود که می‌توانند به موفقیتی برسد یا نه. فکر می‌کنم همه دلسوزان نظام باید همکاری و کمک کرده و سعی در همیاری داشته باشند، نه سنگ اندازی، و مسلما اگر چنین باشد می‌توان امیدوار به موفقیت دولت یازدهم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز