خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

کردستان رتبه اول امنیت در کشور را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۳۰

امنیت زیرساختی است که موجب شکوفا شدن استعدادها و ظرفیت‌های منطقه می‌شود و این زیرساخت‌ها هم اکنون برای سرمایه‌گذاری و توسعه کردستان فراهم شده است.

ایلنا: فرمانده ناجا با اشاره به کسب رتبه اول کردستان در بین سایر استان‌های کشور گفت: بر اساس نتایج عملکرد درون سازمانی و برون سازمانی فرماندهی انتظامی در بخش‌های مختلف امنیتی، ترافیکی، مواد مخدر و...، طی دو سال اخیر این استان با کسب نمرات بالای ۸۰ از ۱۰۰نمره، در رتبه اول کشور قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۶ تیرماه) در جمع خبرنگاران کردستان در سنندج هدف از سفر به این استان را تحقق اهداف سازمانی در زمینه بررسی وضعیت و ارزیابی عملکرد ناجا در این استان بیان و تصریح کرد: امروزه کردستان از امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: امنیت زیرساختی است که موجب شکوفا شدن استعداد‌ها و ظرفیت‌های منطقه می‌شود و این زیرساخت‌ها هم اکنون برای سرمایه‌گذاری و توسعه کردستان فراهم شده است.
وی تنها جرم شاخص استان کردستان طی سالیان اخیر را قاچاق عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با احداث بازارچه‌های مرزی هم اکنون این مسئله ساماندهی شده است و اکنون مردم مناطق مرزی کردستان از این طرح رضایت کامل دارند.
فرمانده نیروی انتظامی کشور، مبادلات ۵ میلیارد دلاری کالا از مرزهای کردستان با عراق را ناشی از امنیت پایدار در استان و کاهش قاچاق کالا دانست و گفت: با افزایش تعداد بازارچه‌ها در این منطقه شاهد توسعه اقتصادی در استان خواهیم بود.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه از چهار سال گذشته بحث استانداردسازی رفتار در نیروی انتظامی آغاز شده است، گفت: دستورالعملی را در خصوص حقوق شهروندی برای جلوگیری از خطاهای پلیس در برخورد با مردم در قالب نحوه اداره بازداشتگاه‌ها، حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، رفتار با مردم و مواردی از این قبیل تدوین کرده‌ایم.
احمدی مقدم یادآور شد: با توجه به اینکه میانگین حقوق شهروندی در کشور ۷۵ درصد است، خوشبختانه کردستان در این خصوص نیز موفق به کسب رتبه اول با ۸۳ امتیاز شد.
فرمانده ناجا در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که پرسنل نیروی انتظامی نتوانند شرایط را درک کنند با تنبیهات و کمیسیون انضباطی مواجه خواهند شد و عکس این قضیه در زمینه تشویقات لازم برای نهادینه شدن این فرهنگ اعمال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز