خبرگزاری کار ایران

پلیس راهور به شهرداری‌ها الحاق نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۵۰

نصب کیسه هوا در خودروهای جدید یکی از شرایط سازمان استاندارد برای تولید خودروهای استاندارد است و تمامی خودرو‌سازان باید خود‌روهای سواری را با کیسه هوا تولید کنند.

ایلنا:‌ رئیس پلیس راهور گفت: براساس طرح جدید مجلس تنها روابط کاری پلیس راهور با شهرداری‌ها بیشتر شده و هیچگاه پلیس به شهرداری الحاق نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار اسکندر مومنی با اشاره به بررسی طرح واگذاری امور راهنمایی و رانندگی کلانشهر‌ها به شهر‌داری‌ها که بررسی آن در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور آغاز شده است، گفت: این طرح درباره روابط کاری بین شهرداری و راهنمایی و رانندگی است.

رئیس پلیس راهور، فزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۹، مقرر شد که نوعی روابط کاری میان راهنمایی ورانندگی و شهرداری تهران به وجود آید که البته این روابط به معنای الحاق راهنمایی و رانندگی به شهر‌داری‌ها نیست. از آنجایی که تجربه روابط کاری میان راهنمایی و رانندگی تهران با شهرداری مثبت بوده، طرحی در کمیسیون شورا‌ها مطرح شده که بر اساس آن، این روابط به سایر کلانشهر‌ها تعمیم داده شود.

مومنی ادامه داد: قرار است این طرح پس از تهران در مشهد اجرا شود که البته این طرح در مراحل ابتدایی بوده و نهایی نشده است.

مومنی همچنین درباره شماره‌گذاری خورد‌رو‌ها که باید مجوز آن ابتدا از سوی سازمان محیط زیست و استانداری صادر شده و سپس به تایید راهنمایی و رانندگی برسد، گفت: رویه شماره‌گذاری خورد‌رو‌ها به این ترتیب است که هر خودرو برای شماره شدن نیازمند مجوز سازمان محیط زیست و سازمان استاندار است و پس از آن راهنمایی و رانندگی مجوز شماره‌گذاری را می‌دهد.

رئیس پلیس راهور همچنین درباره لزوم نصب کیسه هوا در خودروهای جدید، تصریح کرد: نصب کیسه هوا در خودروهای جدید یکی از شرایط سازمان استاندارد برای تولید خودروهای استاندارد است و تمامی خودرو‌سازان باید خود‌روهای سواری را با کیسه هوا تولید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز