سازنده موسیقی فیلم چ:
ارتباط متقابل سینما و صنعت گیم کشور ضروری است
تاکنون ظرفیت ساخت یک فیلم اکشن ایجاد نشده و این امر ساخت یک بازی پر تحرک و با کیفیت را تحت تاثیر خود قرار داده است.
ایلنا: سازنده موسیقی فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا گفت: باید محتوای بازیهای رایانهای قابلیت جذب مخاطب را داشته باشد و در این میان میتوان از موسیقیهای منحصر بفرد برای تولیدات داخل استفاده کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای، «فردین خلعتبری» با به موضوع فیلم و سریالهای امروزی افزود: آثار جذاب و مخاطب پسند سینمایی و تلویزیونی میتواند به یک بازی جذاب و پرمخاطب تبدیل شود.
وی ادامه داد: با سابقه بلند مدت عرصه تولید فیلم، تاکنون ظرفیت ساخت یک فیلم اکشن ایجاد نشده و این امر ساخت یک بازی پر تحرک و با کیفیت را تحت تاثیر خود قرار داده است.
خلعتبری با بیان چگونگی ساخت بازیهایی همچون جنگ بدر گفت: گاهی بازیهایی ساخته میشود که در آن مسلمانان پیروز میشوند؛ اگر کاربر نتواند مراحل را پشت سر بگذارد به نوعی بازنده و ذهنیت پیروز مسلمانان از بین میرود.
سازنده موسیقی فیلم «اتوبوس شب» با بیان اینکه حضور مردم در نمایشگاه بازیهای رایانهای در پیشرفت این صنعت ثمربخش خواهد بود گفت: تعداد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت و به نوعی بازیسازان را به تولید آثار با کیفیت و متنوع تشویق خواهد کرد.
این آهنگ ساز تاکید کرد: در صنعت بازیسازی بخش خصوصی میتواند نقش فعال و پررنگتری داشته باشد و حتی میتوان به تاثیر از یک بازی مطلوب، یک فیلم خوب ساخت.
خلعتبری گفت: غربیها در ساخت فیلم و بازی فارغ از کیفیت بالا به موضوع جذاب برای محصول تولیدی میاندیشند در حالی که برای تولیدکنندگان داخلی جایی برای آزمون وخطا وجود ندارد و باید هزینه بالا را برای آن پرداخت کنند، به همین دلیل بازیهای مهیج ساخته نمیشود.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانهای تهران، مردادماه امسال برگزار میشود.