خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان شرقی؛

طرح به کارگیری همیاران افتخاری محیط زیست اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۳۴

همیاران محیط زیست از افراد خوشنام، علاقه‌مند و مجرب و فاقد سابقه تخلف زیست محیطی انتخاب می‌شوند و بایستی با سواد و با مبانی شکار و صید و قواعد کلی محیط زیست آشنایی داشته باشند.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از فراخوان عمومی برای انتخاب و بکارگیری همیاران افتخاری محیط زیست خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا بیوک رئیسی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت تقویت حفاظت از محیط زیست با استفاده از نیروهای مردمی علاقمند و دوستدار طبیعت اظ‌ها داشت: همیاران محیط زیست از افراد خوشنام، علاقه‌مند و مجرب و فاقد سابقه تخلف زیست محیطی انتخاب می‌شوند و بایستی با سواد و با مبانی شکار و صید و قواعد کلی محیط زیست آشنایی داشته باشند.
وی وظایف و حدود اختیارات همیاران را همکاری افتخاری با ماموران محیط زیست در سرشماری حیات وحش، شناسایی زیستگاه‌ها، کنترل و مقابله با بحران‌های زیست محیطی، همراهی با محیط بانان در گشت و کنترل مناطق و گزارش تخلفات زیست محیطی اعلام کرد و افزود؛ همیاران افتخاری محیط زیست می‌توانند در تذکر به افراد خاطی، ترویج فرهنگ زیست محیطی و آموزش جوامع محلی با ادارات کل حفاظت محیط زیست همکاری نمایند.
رئیسی برخورد و درگیری با متخلفان، شکارچیان و تخریب کننده گان محیط زیست را خارج از وظایف همیاران عنوان کرد و گفت: همیار افتخاری به هیچ عنوان حق توقیف و تفتیش و بررسی وسایل متخلف را نداشته و صرفا می‌تواند به متخلف تذکر لسانی داده و خواستار ممانعت از انجام تخلف شود.
وی اضافه کرد: همیاران حق استفاده از سلاح و تجهیزات امنیتی از قبیل باتوم و اسپری را نداشته و در صورت درگیری با متخلفین، سازمان حفاظت محیط زیست تعهد حقوقی نسبت به موضوع نخواهد داشت.
رئیسی از علاقمندان به طبیعت، کوهنودان، راهنمای گردشگران، جوامع محلی و فرهنگیان استان آذربایجان شرقی خواست با تکمیل فرم همیاری و ارائه مدارک به واحدهای محیط زیست استان، همیار افتخاری محیط زیست شوند.
وی همیاری با محیط زیست را اقدامی غیر انتفاعی، علاقمندانه و اختیاری عنوان کرد و گفت: محیط زیست در قبول و تشخیص صلاحیت افراد برای اعطای عنوان همیاری اختیار تام دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز