خبرگزاری کار ایران

مدرس دوره بازآموزی مامورین تلقیح مصنوعی:

دوره بازآموزی مامورین تلقیح مصنوعی دوره‌ای کاملا کاربردی است

کد خبر : ۸۸۶۳۲

درصورتی که تولید شیر روزانه ۱۰۰ کیلو کاهش یابد در کل استان و در ‌‌‌نهایت در کل کشور یک ضرر عظیم اقتصادی به وجود می‌آید.

ایلنا: مدرس دوره بازآموزی مامورین تلقیح مصنوعی بر ضرورت اهمیت برگزاری دوره های بازآموزی مامورین تلقیح مصنوعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حملی از اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز با اشاره به کاربردی بودن دوره خاطر نشان کرد: این دوره هر سال باید برگزار گردد چون علم در حال تغییر است و مامورین تلقیح مصنوعی باید با علم روز آشنا شوند.

وی گفت: چون مامورین تلقیح مصنوعی با گاوداری‌ها در تماس مستقیم هستند باید با علم روز آشنا شده و با علم و تکنولوژی جدید به عنوان مامور تلقیح مصنوعی کارخود را انجام دهند.

حملی افزود: در صورت عدم علم و دانش مامورین تلقیح مصنوعی ممکن است ضررهایی از قبیل سقط جنین گاو‌ها، عدم آبستنی به موقع گاو‌ها، ضرر و زیان ناشی از افت تولید گوساله و تولید شیر متوجه گاوداری‌ها گردد و درصورتی که تولید شیر اگر روزانه ۱۰۰ کیلو کاهش یابد در کل استان و در ‌‌‌نهایت در کل کشور یک ضرر عظیم اقتصادی به وجود می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: مجهز بودن مامورین تلقیح مصنوعی به علم روز توانایی آن‌ها را در پیشگیری از بیماریهای واگیردار در تلقیح مصنوعی و در ‌‌‌نهایت در تولید شیر سالم و گوشت سالم بالا می‌برد.

شایان ذکر است دوره باز آموزی مامورین تلقیح مصنوعی با حضور مامورین تلقیح مصنوعی از ۱۶ شهرستان استان آذربایجان شرقی به ارزش ۲۴ ساعت و توسط اداره بهره برداران مرکز آموزش جهاد کشاورزی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز