خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

حمایت کامل جهادکشاورزی از گسترش کشت گیاهان دارویی در کلیبر

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۲۵

با توجه به امکانات بالقوه موجود در منطقه وحمایت هرچه بیشتر از توسعه بخش کشاورزی، سازمان تلاش دارد در تداوم روند توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی، این امر را در سال حماسه اقتصادی تحقق نماید.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این سازمان از گسترش و توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی زراعی شهرستان کلیبر، با توجه به تنوع گیاهی موجود در سطح این منطقه باهدف ایجاد زمینه لازم برای تولید انبوه این گیاهان و ایجاد بستر مطلوب برای افزایش درآمد ساکنان منطقه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعودمحمدیان، با اشاره به اینکه ایجاد زمینه‌های تولید، اشتغال مولد و درآمدزایی برای خانوارهای ساکن در شهرستان و شاغل در بخش کشاورزی بخشی از وظایف جهادکشاورزی به شمار می‌آید گفت: با توجه به امکانات بالقوه موجود در منطقه وحمایت هرچه بیشتر از توسعه بخش کشاورزی، سازمان تلاش دارد در تداوم روند توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی، این امر را در سال حماسه اقتصادی تحقق نماید.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کلیبر با بیش از ۱۲۶ هزار تن تولیدات کشاورزی در سال، شامل محصولات زراعی، باغی، دامی وآبزی پروری و همچنین با دارا بودن۷۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۲۳۰ هزار هکتار مراتع و ۹۰ هزار هکتارجنگل، توان قابل توجهی در تبدیل شدن به یکی از قطبهای کشاورزی استان را داراست افزود: سازمان جهادکشاورزی در تلاش برای مرتفع سازی مشکلات عمده این بخش با همکاری تمامی مسئولان تصمیم گیر در سطح استان و شهرستان، از تمامی امکانات موجود برای ارتقاء جایگاه شهرستان در زیر بخش کشاورزی استفاده می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به سنتی بودن تولید فرآورده‌های دامی در کلیبر گفت: امکانات لازم برای تبدیل روش تولید سنتی به صنعتی در این بخش، با ارائه تسهیلات لازم، ایجاد و با همکاری بانکهای عامل در میان مدت این امر، قابل تحقق خواهدبود.

محمدیان گفت: فعال نمودن کشت گلخانه‌ای، ایجاد امکان برای راه اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع بسته بندی در این منطقه از دیگر برنامه‌های جهادکشاورزی درجهت ارتقاء جایگاه توسعه این شهرستان در روند توسعه اقتصاد کشاورزی استان بوده و با توجه به پتانسیل‌های بالقوه کلیبر، دست یابی به توسعه کامل بخش کشاورزی این منطقه درمیان مدت امکان پذیرخواهدبود.

وی اضافه کرد: سازمان براین تفکر تاکید می‌ورزد با افزایش سطح تلاش، درکنار مدیریت دور اندیشانه، با تحقق اهداف نظام در طول برنامه پنجم، سیمای بسیار روشنی از اقتصاد کشاورزی استان حاصل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز