خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان خبر داد:

اگر تا سه ماه آینده درمصرف برق صرفه‌جویی شود با قطعی برق مواجه نخواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۵۲

تاکنون تحریم‌ها تأثیری بر تولید برق نداشته است و بیشتر قطعات تولید داخل بوده و هرگاه قطعه‌ای نیاز داشتیم و نتوانستیم بسازیم به کشور وارد شده است.

ایلنا: هوشنگ فلاحتیان با اشاره به میزان مصرف برق در سه ماهه اول سال ۹۲ گفت: در این مدت مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هشت درصد افزایش داشته است واین مسئله نشان‌دهنده آن است که با توسعه ‌های گوناگون درطول یک سال گذشته ۱۳۰ هزار اشتراک برق جدید داشتیم که با اضافه شدن این تعداد مشترک جدید تعداد مشترک ما به دو میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک در منطقه استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری رسیده است که از این تعداد دو میلیون و ۱۲۰ هزار مشترک مربوط به استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، وی حداکثر پیک بار در تابستان ۹۱ سه هزار و ۹۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: این رقم در تابستان امسال به چهار هزار و ۱۰۰ مگاوات رسیده یعنی حداکثر۲۰۰ مگاوات افزوده شده و اگر بخواهد این روند ادامه پیدا کند، همه ساله باید ۳۰۰ نیروگاه جدید وارد مدار کنیم که هزینه آن هزار میلیارد تومان در سال است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان باعنوان کردن مسئله خشکسالی که در هفتمین سال خشکسالی به سر می‌بریم و البته تولید برق وابستگی بسیاری به آب دارد اضافه کرد: اگر آب مورد نیاز و کافی به نیروگاه‌ها نرسد، طبیعتاً تأمین برق نیز دچار مشکل می‌شود، بنابراین همه مردم باید به این مهم توجه کنند و در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کنند.

وی ابراز کرد: صرفه‌جویی به این معنا نیست که رفاه خود را کم کنیم؛ همه ما می‌توانیم با تغییر رفتار در مصرف صرفه‌جویی کنیم، با وجودی که در سال جاری نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش مصرف داشتیم، هیچگونه خاموشی به مصرف‌ کنندگان اعمال نکردیم و ادامه این وضعیت و عدم اعمال خاموشی به مردم مستلزم رعایت در مصرف است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تأکید کرد: بخش‌های تجاری باید از لامپ‌های کم‌مصرف برای روشنایی اماکن استفاده کنند؛ کارخانجاتی که دارای مولدهای برق اضطراری هستند، برای تابستان به نحوی برنامه‌ریزی کنند که از مولد برق خود استفاده کنند؛ حتی این شرکت‌ها می‌توانند برای دریافت سوخت نیروگاه‌های خود از یارانه سوخت نیروگاهی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون تحریم‌ها تأثیری بر تولید برق نداشته است و بیشتر قطعات تولید داخل بوده و هرگاه قطعه‌ای نیاز داشتیم و نتوانستیم بسازیم به کشور وارد شده است؛ به همین خاطر هیچگاه نیروگاه‌های ما با کمبود قطعات روبرو نبوده است تا سبب قطع برق در گذشته شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اضافه کرد: اگر در این سه ماهه پیش‌رو مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، مشکل برق نخواهیم داشت؛ حتی در مهرماه با کاهش یک هزار مگاواتی برق می‌توانیم دو نیروگاه را از مدار خارج کنیم و در این صورت به آب نیاز نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز