خبرگزاری کار ایران

شبکه دامپزشکی قوچان ناظر بر سلامت کشتار طیور و دام است

کد خبر : ۸۸۵۲۵

کار‌شناسان نظارت شبکه دامپزشکی تمامی مراحل تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی نظیر انواع گوشت را کنترل و بازرسی کرده و محصولات غیر قابل استفاده را پس از شناسائی، ضبط و از چرخه مصرف خارج می‌کنند و در همین راستا با متخلفان از طریق مراجع قضائی بدون هیچگونه اغماضی برخورد خواهد شد تا امنیت غذائی جامعه تضمین شود.

ایلنا: رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: با بازرسی‌های صورت گرفته، بیش از ۳ تن گوشت مرغ در قوچان ضبط و معدوم شد.

دکتر محمد سیاح در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قوچان گفت: از مجموع بیش از ۸۰۰ هزار قطعه طیور کشتاری در کشتارگاه صنعتی این شهرستان حدود ۱۷۰۰ تن گوشت مرغ در فروردین امسال تولید شده که طی بازرسی‌های بهداشتی شبکه دامپزشکی، بیش از ۳ تن گوشت مرغ غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان تصریح کرد: مردم از خرید گوشت‌های بدون تاییدیه و مهر دامپزشکی خودداری نموده و در هنگام خرید نیز به تاریخ تولید و مصرف توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی قوچان هم در این ارتباط گفت: در سه ماهه سال جاری و با نظارت مسئولین بهداشتی، بیش از ۴هزار و ۳۸۰ تن انواع گوشت در قوچان تولید و عرضه شد.

حمید خوشبخت در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در شهرستان قوچان که از کشتارگاه صنعتی طیور و یک کشتارگاه دام بهره‌مند است، در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۴ هزار تن گوشت مرغ و ۳۸۰ تن گوشت قرمز تولید شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز و ضرورت قرار گرفتن گوشت قرمز و سفید در سبد غذایی خانوار، مصرف گوشت به عنوان تامین کننده بخش عمده‌ای از پروتئین بدن امری لازم و بدیهی است.

وی تصریح کرد: تمامی مراحل کشتار دام و طیور و بسته بندی گوشت در کشتارگاه‌های شهرستان قوچان با حضور مسئولین فنی و بهداشتی شبکه دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی که در کشتارگاه‌ها مستقر هستند، با حساسیت خاص مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرد تا بهداشت و سلامت افراد جامعه تضمین شود.

حمید خوشبخت تاکید کرد: کار‌شناسان نظارت شبکه دامپزشکی تمامی مراحل تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی نظیر انواع گوشت را کنترل و بازرسی کرده و محصولات غیر قابل استفاده را پس از شناسائی، ضبط و از چرخه مصرف خارج می‌کنند و در همین راستا با متخلفان از طریق مراجع قضائی بدون هیچگونه اغماضی برخورد خواهد شد تا امنیت غذائی جامعه تضمین شود.

وی ادامه داد: این معدوم سازی به روش بهداشتی تبدیل ضایعات به پودر گوشت صورت پذیرفت که بعنوان خوراک دام و طیور می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: تمامی نظارت‌ها و بازرسی‌های شبکه دامپزشکی قوچان با هدف حفظ بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان فراورده‌های خام دامی بصورت روزانه از کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه محصولات پروتئینی قوچان صورت می‌پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز