خبرگزاری کار ایران

۵۰ جلسه قرآنی خانگی در ایلام راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۸

باتوجه به برآوردی که در استان ایلام شده نگرش خانواده‌ها به برنامه‌های قرآنی با رشد روبرو بوده و استقبال از برنامه‌های قرآنی با توجه به استفاده نوجوانان از برنامه‌های قرآنی با پشتوانه خانواده‌ها بیشتر شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: ۵۰ جلسه خانگی قرائت قرآن تا پایان سال جاری در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی چراغی‌پور، در آیین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی این استان اظهار کرد: این جلسات سنتی در سطح مساجد، محلات و مراکز فرهنگی، کانون‌های مساجد و به صورت خانگی نیز در سطح استان دایر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر جلسه سنتی قرآن کریم ویژه روحانیون در ایلام با حضور بیش از ۵۰ نفر از طلاب و روحانیون شهر ایلام به صورت هفتگی و منزل به منزل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام چراغی‌پور، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسات، گسترش فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه، ایجاد وحدت و اخوت بین آحاد جامعه با تمسک به قرآن کریم، افزایش معلومات قرآنی در سطح جامعه و توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق جامعه قرآنی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: باتوجه به برآوردی که در استان ایلام شده نگرش خانواده‌ها به برنامه‌های قرآنی با رشد روبرو بوده و استقبال از برنامه‌های قرآنی با توجه به استفاده نوجوانان از برنامه‌های قرآنی با پشتوانه خانواده‌ها بیشتر شده است.

وی، با بیان اینکه برگزاری جلسات سنتی و گسترش آن در سطح جامعه نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد، افزود: این نوع جلسات خانگی و سنتی از پیشینه زیادی در استان برخوردار است که باید زمینه‌های فعالیت و احیای این جلسات را در بین نسل جوان نیز فراهم شود.

حجت الاسلام چراغی‌پور با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان قرآنی این استان، ابراز کرد: این همایش برای اولین بار در سطح استان برگزار و از ۱۵ نفر از فعالان قرآنی این عرصه که بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در راه قرآن صرف کرده‌اند با حضور مسئولان استانی تجلیل شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان قرآنی یک افتخار بزرگ است که از این طریق این عزیزان در جامعه شناخته شده و حضور آنان موجب ترویج معارف قرآنی در بین جوانان و نوجوانان می‌شود.

گفتنی است، این مراسم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز