خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد:

فضای جامعه در این ماه مبارک، رمضانی شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۶

همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در استان باید تلاش و توان خود را در جهت رمضانی کردن فضای جامعه در ماه مبارک به کار ببندند.

ایلنا: حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، اظهار کرد: ماه رمضان ماهی است که درهای رحمت الهی بر روی بندگان باز و درهای جهنم بسته می‌شود و فرصت مناسبی است که انسان نگرش مجددی نسبت به خود داشته باشد.

به گزارش ایلنا وی، با بیان اینکه ماه رمضان ماه رجوع و بازنگری انسان به خودش است، افزود: این ماه مبارک، ماه محاسبه و حسابرسی اعمال و رفتار خویش است و خداوند متعال ملک و ملکوت را فراهم کرده که انسان را بهترین طعام‌ها که معارف قرآن است از می‌ه‌مان ویژه خودش پذیرایی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با تاکید بر ضرورت ترویج معارف ناب اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: این ماه مبارک فرصت مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی در زمینه‌های دینی و مذهبی و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و امورات دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان باید با ایجاد فضای رمضانی در ادارات متبوع و در سطح جامعه تلاش کنند که در این ماه مبارک فضای جامعه کاملا رمضانی شود.

وی، با تاکید بر توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت در سطح ادارت استان در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: در این ایام با توجه به حضور مبلغان دینی و مذهبی تلاش شود که از وجود این مبلغان در نهاد‌ها و ادارات استان در راستای بهره گیری کارمندان از معارف ناب اسلام و قرآن استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بیان کرد: امید است که در این ماه مبارک و نورانی از فیوضات، برکات و معنویات این ماه بهره‌مند شده و بازنگری به داشته‌های خود داشته باشیم.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم هفته پایداری و سالروز آزادسازی مهران در این استان، افزود: ما انتظارات فراتری داریم و انتظار داریم که آزادسازی مهران مانند آزادسازی خرمشهر در کشور برجسته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، به فرموده امام (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا را آزاد کرد و مهران را هم خدا آزاد کرد، تصریح کرد: در زمان فتح مهران، ارتش عراق متحمل سنگین‌ترین شکست‌ها در عملیات فتح المبین و بیت المقدس شده بود به دنبال جبران بازتاب شکست سیاسی این قضیه بود و فضاسازی تبلغیاتی عظیمی در سطح جهان انجام دادند.

وی، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهرم‌های انعکاس دهنده ایثارگری‌ها و فداکاری‌های دفاع مقدس هنر است، افزود: مقام معظم رهبری انعکاس دفاع مقدس را از زاویه هنری همواره مورد تاکید قرار داده و هنر زبان گویا و عامل مهمی برای آشنایی جوانان و نوجوانان از وقایع دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه ایلام، بیان خاطرات دفاع مقدس و مکتوب کردن آن از زبان رزمندگان و آزادگان را یک ضرورت برای آگاهی نسل جوان دانست و یادآور شد: خاطرات دفاع مقدس اگر به زبان هنر و به روز نوشته شود همانند کتاب «دا» مورد توجه مخاطبان جوان و نوجوان قرار می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه عملیات‌های بزرگی در سطح استان انجام گرفته است، ابراز کرد: عملیات‌های بزرگی که دوران ۸ سال دفاع مقدس صورت گرفته از جمله عملیات می‌مک، عملیات محرم و فتح المبین را به صورت هنری به نسل جوان امروزی منتقل شود.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: باید در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت کوتاهی نشود و با تولید آثار هنری جوانان را هر چه بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز