خبرگزاری کار ایران

مدیر امور عملیات بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

نیروگاه‌ها در بورس انرژی رقابت می‌کنند

کد خبر : ۸۸۱۹۰

با توجه به اینکه خصوصی سازی در بخش توزیع صورت نگرفته است، هنوز این بخش از صنعت برق در فضای رقابتی قرار نگرفته است و خرید و فروش به قیمت بازار عمده انجام می‌شود.

ایلنا: مدیر امور عملیات بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: با واگذاری ۳۷ درصد از بخش تولید برق به بخش خصوصی، نیروگاه‌ها در بورس انرژی برای فروش برق رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب قراگوزلو در سمینار آشنایی با بورس انرژی و چشم انداز آتی در تبریز فوق افزود: با توجه به اینکه خصوصی سازی در بخش توزیع صورت نگرفته است، هنوز این بخش از صنعت برق در فضای رقابتی قرار نگرفته است و خرید و فروش به قیمت بازار عمده انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت موجود شرکت‌های توزیع، هزینه کل تلفات شبکه انتقال را نیز می‌پردازندتاکید کرد: با شرکت در بورس انرژی هزینه تلفات فقط به میزان انرژی خریداری شده خواهد بود که به نفع شرکت‌های توزیع می‌باشد.

قراگوزلو یکی از مزیت‌های بورس انرژی را تحویل به موقع انرژی به شرکت‌های توزیع عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که نیروگاهی نتواند در موعد معین انرژی برق را به شرکت توزیع طرف قرارداد تحویل دهد، انرژی مورد نیاز توسط یکی از نیروگاه‌های ذخیره تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: بهتر است صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها با شناسایی یکدیگر معاملات خود را به راحتی و با صرف هزینه کمتر انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز