خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه‌های سازمان بهزیستی برای ایام ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۸۴

از روز پنجشنبه 20 تیرماه جاری خیرین با ارسال یک پیامک بدون متن به کد 881 می‌توانند مبالغ کمکی خود را به سازمان اهدا کنند که این مبلغ روی قبض فرد خیر قابل پرداخت است.

ایلنا: معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی در نشستی برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان تشریح كرد.

"بدخشان" در نشست خبری امروز با خبرنگاران درباره‌ برنامه‌های سازمان بهزیستی در ماه رمضان، اظهار كرد: از یک ماه قبل کمیته ای با ریاست رئیس سازمان بهزیستی تشکیل شد تا برای ماه رمضان به منظور جلب کمک و افزایش مشارکت های مردمی برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینكه 31 کمیته در استان‌ها به همین منظور تشکیل شده است، افزود: ماحصل این جلسات طرح‌های ضیافت مهر، گلریزان، راه‌اندازی اولین تلفن بانک سازمان بهزیستی و افزایش تعداد صندوق های سرمایه گذاری نیکوکاری است.

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی درباره چگونگی اجرای طرح ضیافت مهر ویژه ماه رمضان، گفت: در این ضیافت از مسئولان، هنرمندان، خیرین، سفیران و کسانی که توانایی کمک مادی و معنوی دارند، دعوت می‌شود تا در ضیافت مهر حضور یابند. این طرح در استان تهران نیز به صورت ویژه در سه مرکز شیرخوارگاه آمنه، نارمک و شبیر برگزار می‌شود البته در اجرای این ضیافت از مسئولان سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه، صدا و سیما و نیروی انتظامی نیز دعوت شده است.

وی درباره طرح گلریزان ماه رمضان نیز، اظهار كرد: این طرح در سراسرکشور اجرا می‌شود که هفت شب آن به صورت کشوری توسط مجموعه حامیان معلولان در استان های تهران، خراسان رضوی، قزوین،مرکزی، قم، فارس و گلستان به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

به گفته بدخشان در طول این ماه هر شب به مدت 40 تا 45 دقیقه مردم به صورت مستقیم با فعالیت‌ها و نیازهای سازمان بهزیستی در قالب برنامه ی تلویزیونی آشنا می‌شوند.

وی درباره بحث اشتغال مددجویان نیز گفت: در ماه رمضان در مراکز و نمایشگاه‌ها، تعدادی غرفه اشتغال برای مددجویان تهیه شده است است تا فرآورده‌ و محصولات دستی معلولین عرضه شود.

در ادامه این نشست خبری "محمد نصیری" گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری نیکوکاری آگاه و گردشگری در راستای پاسخگویی به نیازهای مسکن و درمان گروه هدف سازمان بهزیستی فعالیت دارند.

وی در توضیح بازدهی و روند فعالیت این صندوق‌ها، گفت: از زمان راه اندازی صندوق‌ها که به طور میانگین 450 روز میگذرد تاكنون 6 دوره تقسیم سود صورت گرفته و بازده صندوقها در این مدت نزدیک به 82 درصد بوده است. این بازده از بازده بورس بالاتر بوده است.

رئیس دبیرخانه مشاركت‌های مردمی سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینكه در سایت "سنا" سایت رسمی سازمان بورس عملکرد و بازده به روز صندوق ها و نحوه ی تقسیم سود تا دوره ی جاری قابل مشاهده است، تصریح كرد: هیچ موسسه و ارگانی به این شکل هدفمند در بورس سرمایه گذاری نکرده است كه صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری برای اولین بار در كشور انجام داد این در حالی است که تمامی موجودی این صندوق ها که 2.5 میلیارد تومان است توسط خیرین تامین شده است.

وی اظهار كرد: نحوه ی عملکرد این صندوقها به گونه ای است که اصل پول برای خیر ‌می‌ماند و سود برای امور خیریه پس انداز می‌شود که البته بعضی از خیرین بزرگوار اصل پول را هم به سازمان می‌بخشند.

نصیری همچنین در ادامه این نشست، گفت: شرکت همراه اول در گذشته برای ستاد بازسازی عتبات عالیات کد 888 را برای جمع آوری کمک برای ساخت صحن حضرت زهرا در نجف اشرف اختصاص داده بود.طی رایزنی ها برای اولین بار برای یک سازمان حمایتی در راستای جمع آوری مشارکت ها یک کد اختصاص داده شده است که این کد به صورت آزمایشی هم اکنون فعال است.

وی افزود: از روز پنجشنبه 20 تیرماه جاری خیرین با ارسال یک پیامک بدون متن به کد 881 می‌توانند مبالغ کمکی خود را به سازمان اهدا کنند که این مبلغ روی قبض فرد خیر قابل پرداخت است. حداقل کمک در هر پیامک صد تومان و حداکثر 2 هزار تومان است ولی فردی که تمایل به کمک بیشتر داشته باشد می تواند چند بار پیامک را ارسال کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز