خبرگزاری کار ایران

عارف در دیدار اصلاح‌طلبان استان گلستان:

اتفاقات چهار سال اخیر نتیجه کج‌سلیقگی‌های برخی مسئولان بود

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۸۲

حوادث 88 از اذهان و تاریخ پاک نمی‌شود/اصلاح‌طلبان دنبال سهم‌خواهی نیستند/اتفاقاتی را که طی چهار سال اخیر افتاد، سیاست کشور و نظام نمی‌دانم بلکه آن را نتیجه کج‌سلیقگی‌ها و کج‌فهمی‌های برخی مسئولان می‌دانم و امیدوارم در دولت جدید، دیگر شاهد خودسری‌ها و چنین اقداماتی نباشیم.

محمدرضا عارف با تاکید بر اینکه "برخی جریانات به دنبال مصادر کردن آرای مردم هستند"، تاکید کرد: عده‌ای در تلاش هستند شیرینی حضور حماسی مردم در انتخابات را با مصادره کردن آرای مردم و سهم‌خواهی به کام ملت تلخ کنند.

به گزارش ایلنا، معاون اول دولت اصلاحات در جمع اصلاح‌طلبان استان گلستان با اشاره به اینکه "عده‌ای اصلاح‌طلبان را متهم به سهم‌خواهی می‌کنند"، اظهار کرد: اگرچه جریان اصلاح‌طلب در شکل‌گیری حماسه سیاسی و پیروزی جریان اصلاح‌طلب اعتدال‌گرا نقش اساسی داشت ولی به هیچ‌وجه بدنبال سهم‌خواهی نیست و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه "پیش از برگزاری انتخابات بخش اعظم جامعه بویژه جوانان بدلیل برخی برخوردهای تنگ‌نظرانه در ناامیدی بسر می‌بردند"، یادآور شد: اتفاقاتی را که طی چهار سال اخیر افتاد، سیاست کشور و نظام نمی‌دانم بلکه آن را نتیجه کج‌سلیقگی‌ها و کج‌فهمی‌های برخی مسئولان می‌دانم و امیدوارم در دولت جدید، دیگر شاهد خودسری‌ها و چنین اقداماتی نباشیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تنها خواسته اصلاح‌طلبان پیگیری مطالبات به‌حق مردم است و ان‌شاءالله با تدبیری که دولت آقای روحانی اتخاذ می‌کند این مطالبات پیگیری خواهد شد.

عارف با اشاره به حوادث انتخابات سال 88، تاکید کرد: باید از این حوادث درس گرفت و اجازه تکرار آن را نداد زیرا حوادث سال 88 مطمئنا از اذهان و تاریخ کشور پاک نخواهد شد و متاسفانه این هزینه غیرمنطقی به تاریخ تحمیل شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم به اصلاح‌طلبان امید بسته‌اند و به همین دلیل پیگیری مطالباتشان باید در اولویت قرار بگیرد. پیگیری مطالبات نیاز به نظارت دارد و برای نظارت، بهترین مکان، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزاری مناظره‌های انتخاباتی یادآور شد: آنچه در مناظره‌ها مطرح کردم، هرگز برای جلب رای نبود چون معتقدم منش اصلاح‌طلبی ایجاب می‌کند که مطالبات مردم را پیگیری کنیم.

عارف ادامه داد: اصراری نداریم به قدرت برسیم اما اصرار داریم که پیگیر مطالبات مردم باشیم که البته یکی از راههای پیگیری مطالبات، رسیدن به قدرت است، اما بر این باورم که خارج از قدرت هم می‌توانیم پیگیر مطالبات و خواسته‌های مردم باشیم.

معاون اول دولت هشتم، برخی اتفاقات هشت سال گذشته را نوعی تسویه حساب سیاسی توصیف کرد و افزود: آسیبی که کشور طی سالیان اخیر خورده است، بخاطر تسویه حسابهای سیاسی بود. باید روند پروژه حذف رقیب متوقف شود و بدنبال همگرایی در سطح ملی بود.

این استاد دانشگاه در پایان، بر ضرورت حفظ سرمایه اجتماعی و انسجام شکل گرفته بعد از انتخابات تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز