خبرگزاری کار ایران

در ماه رمضان سال جاری اجرا می‌شود؛

۳۶۰ برنامه قرآنی در حرم رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۵۲

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینكه محور اصلی برنامه‌های ماه رمضان تبیین سبك زندگی قرآنی با راهبرد انس با قرآن است، محوریت برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی حرم مطهر رضوی(ع) را انس و تدبر با قرآن عنوان كرد.

ایلنا: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، برگزاری روزانه ۱۰ جلسه ترتیل قرآن در حرم رضوی با حضور ۱۵۰ قاری ممتاز بین‌المللی و همچنین برگزاری ۳۶۰ برنامه قرآنی دیگر را از مهم‌ترین فعالیت‌های آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، صبح امروز، ۱۷ تیرماه در نشست خبری به مناسبت تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان گفت: تیم‌های فکری و برنامه‌ریزی با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را برای اجرا در ماه مبارک در حرم مطهر رضوی تدارک دیده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌های ماه رمضان تبیین سبک زندگی قرآنی با راهبرد انس با قرآن است، محوریت برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی حرم مطهر رضوی (ع) را انس و تدبر با قرآن عنوان کرد.

وی ادامه داد: تببین معارف اسلامی، تزکیه نفس، آشنایی با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از دیگر راهبردهای اساسی در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برای ماه مبارک رمضان امسال بیش از چهار هزار برنامه فرهنگی در قالب‌های سخنرانی، ادعیه و مناجات‌خوانی، محافل قرآنی، مسابقات فرهنگی، مشاوره، نشست‌های تخصصی و تولیدات فرهنگی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه امسال حرم مطهر رضوی تجلی‌گاه پیوند جاودانه قرآن و عترت خواهد بود و این در واقع عینیت بخشیدن به حدیث شریف ثقلین است، برگزاری روزانه ۱۰ جلسه ترتیل قرآن در حرم با حضور ۱۵۰ قاری ممتاز بین‌المللی و همچنین برگزاری ۳۶۰ برنامه قرآنی دیگر را از مهم‌ترین فعالیت‌های آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان دانست.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: روزانه دو برنامه ترتیل‌خوانی یکی بعد از نماز صبح در صحن آزادی انجام می‌شود که به صورت مستقیم از شبکه یک سیما پخش خواهد شد و دیگری ساعت ۱۰: ۳۰ در رواق بزرگ امام خمینی (ره) تشکیل می‌شود که به صورت همزمان از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفسیر و تدبر در قرآن بسیار مهم است، اظهار کرد: در شب‌های ماه مبارک رمضان پس از برنامه افطار در صحن جامع و صبح‌ها قبل از نماز صبح در رواق امام حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور به تفسیر قرآن خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه امسال درصدد هستیم تا بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام را علاوه بر حرم مطهر در سراسر کشور اجرایی کنیم، در خصوص این امر بیان کرد: در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان مستحب است که انسان سوره‌های روم، دخان و عنکبوت را قرائت کند، از همین رو این سوره‌ها در کتابچه‌های مخصوص گنجانده شده و در بین زائران حرم مطهر رضوی (ع) توزیع خواهد شد و همزمان این سوره‌ها به مدت یک ساعت به صورت سراسری و با ترتیل قرائت می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۱۲۰ نشست تخصصی تدبر در قرآن در حرم تشکیل می‌شود، یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآن شامل روخوانی، روان‌خوانی و تجوید در حرم مطهر و ۸۰۰ شعبه در شهر مشهد ویژه ۱۰ هزار مخاطب و با حضور ۲۰۰ استاد قرآن و یک هزار خادم قرآنی از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در ماه رمضان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی از رونمایی لوح فشرده خانه وحی شامل تلاوت ۱۴ قاری مصری در حرم مطهر در این ایام خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی شرکت در نمایشگاه قرآن تهران و مشهد است.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده جهت تعمیق معارف اسلامی در زائران بیان کرد: ۱۰۳۰ برنامه در این زمینه با موضوعاتی همچون اثرات روزه و رمضان و خودسازی و تکامل با حضور سخنرانان برجسته کشوری ارائه می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: جلسات پرسش و پاسخ در موضوعات قرآنی هر شب بعد از نماز مغرب و عشا به صورت ۳۰ جلسه در صحن جمهوری برگزار می‌شود و علاوه بر آن ۶۰۰ حلقه معرفت به صورت ۲۰ حلقه در روز نیز تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین محافل ذکر در شب‌های قدر در کشور در حرم مطهر یادآور شد: در شب ۱۹ ماه مبارک حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در شب ۲۱ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، مدیر گروه شیعه‌شناسی جامعةالمصطفی (ص) العالمیة و در شب ۲۳ ماه مبارک حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری، مسئول فرهنگستان علوم اسلامی به سخنرانی در حرم مطهر می‌پردازند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه برگزاری جلسات قرائت دعا و مناجات از مهم‌ترین برنامه‌ها جهت توجه به رفتارسازی و تزکیه نفس است، تصریح کرد: در این راستا ۶۰۰ برنامه قرائت در این ایام در حرم مطهر برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن مناجات‌خوانی در نیمه‌های شب در رواق بزرگ امام خمینی (ره) است.

وی افزود: ۱۲۰۰ جلسه احکام به صورت روزانه ۴۰ جلسه، برگزاری مسابقات و همایش‌های مختلف در موضوعات مرتبط از دیگر برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی حرم مطهر به‌شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز