خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران:

بیش از ۵۰ درصد از ظروف یک بار مصرف میادین شهر تهران تجزیه پذیر است

کد خبر : ۸۷۷۳۷

تولید ظروف یک بار مصرف با پایه پلیمری به دلیل ارزان بودن مواد پتروشیمی بسیار رایج است این در حالی است که استفاده آن در کشور مان بیش از نرم جهانی است.

ایلنا: مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند، گفت: دولت در تولید كیسه‌های پلاستكی تجریه‌پذیر و پارچه‌ای كمك كند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرت الله گودرزی مدیرعامل شرکت شهروند در نشست خبری به مناسبت روز بدون نایلکس برگزار شد اظهار کرد: از سال 89 تاکنون تمامی ظروف یک بار مصرف در تمام فروشگاه زنجیره ای شهروند جمع آوری شده است و از سال 90 نیز نایلکس های پلاستیکی را جمع آوری کرده ایم و به جای آن نایلکس های تجزیه پذیر را ارائه کرده ایم.

وی با بیان اینکه روز 21 تیر ماه سال گذشته تعداد زیادی کیسه های پارجه ای تهیه و در فروشگاه شهروند عرضه کرده ایم، اظهار داشت:امسال نیز در 21 تیر ماه که به روز بدون نایلکس نام گذاری شده است در 5 فروشگاه بزرگ کیسه های پارچه ای به شهروندان ارائه می شود.

مدیرعامل شرکت شهروند با اشاره به اینکه بیش از 5 میلیارد تومان هزینه برای تولید و تهیه نایلکس های تجزیه پذیر هزینه کرده ایم خاطرنشان کرد: باید دولت در این زمینه کمک کند که امیدواریم این امر به زودی محقق شود چرا که هزینه تولید کیسه های پارچه ای و نایلون های تجزیه پذیر بسیار بالاست.

در ادامه نشست حسین صفایی مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهر تهران نیز با بیان اینکه در طول سه سال گذشته بر اساس بسته سیاست گذاری ظروف یک بار مصرف با پایه پلیمری را در میادین استفاده نمی کنیم گفت:تولید ظروف یک بار مصرف با پایه پلیمری به دلیل ارزان بودن مواد پتروشیمی بسیار رایج است این در حالی است که استفاده آن در کشور مان بیش از نرم جهانی است.

وی ادامه داد: هشت درصد از ظروف یک بار مصرف و نایلکس های شهر تهران در میادین میوه و تره بار عرضه می شود. از این رو تلاش کردیم تا با ایجاد کارخانه تولید نایلکس با پایه گیاهی بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهر تهران با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 50 درصد از ظروف یک بار مصرف میادین شهر تهران تجزیه پذیر با پایه گیاهی هستند گفت: بخش باقی مانده نیز ظروف یک بار مصرف با پایه پلیمری همراه با مواد افزودنی است که بر این اساس روند تجزیه پذیری این ظروف با مواد افزودنی سرعت می یابد.

صفایی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن قیمت ظروف یک بار مصرف با پایه گیاهی مشتریان و غرفه داران تمایلی به استفاده از ‌آن ندارند گفت: باید ظرفیت های لازم برای استفاده از این ظروف و نایلکس های تجزیه پذیر در جامعه فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز