خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

فعالیت‌های صنعتی و معدنی انجام شده در شان نام فارس نیست

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۲۴

اینکه یکدیگر را تشویق و تقدیر کنیم بد نیست، ولی بهتر است نقاط ضعف و کم کاری‌ها را نیز بگوییم.

ایلنا: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی که در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در شیراز سخن می‌گفت از عملکرد این حوزه در فارس انتقاد کرد و افزود: این فعالیت‌ها درشان نام استان فارس نیست.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، جعفر قادری با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر و تشویق و اهداء تندیس به فعالین این رشته گفت: اینکه یکدیگر را تشویق و تقدیر کنیم بد نیست ولی بهتر است نقاط ضعف و کم کاری‌ها را نیز بگوییم.
وی با اشاره به توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌هایی همچون گاز و نفت و مجاورت با استان‌های نفت خیز دیگر و وجود دانشگاه‌های متعدد و فعالیت‌های منحصر به فرد پزشکی و الکترونیک و داشتن افراد و نخبگانی که در آمریکا و اروپا به کار و تحصیل مشغولند، افزود: متاسفانه نتوانسته‌ایم از این پتانسیل‌ها استفاده کنیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی آمار‌های ارائه شده توسط رئیس اتاق صنعت و معدن و معاون وزیر صنعت و معدن را قابل قبول ندانست و افزود: چگونه است که استان‌های همجوار علیرغم نداشتن پتانسیل‌هایی چون معادن مختلف و خاک سیلیس که برای تولید شیشه مناسب است و فولاد و گاز و نفت که ما در استان فارس داریم موفق به جذب سرمایه‌گذار داخلی و خازجی شده‌اند، ولی ما با بهانه قرار دادن مشکلات و تحریم‌ها دراین رابطه عاجز بوده‌ایم.
عضو کمسیون اقبصادی مجلس گفت: هنر یک مدیر این است که در تنگنا‌ها بتواند گرهی از مشکلات را باز کند و حوزه تحت مدیریتش را به پیش ببرد، وگرنه هر کسی در شرایط عادی می‌تواند ادعای مدیریت کند.

وی در ادامه افزود: در خیلی از کشور‌ها مشکل تحریم وجود دارد، ولی این دلیل نمی‌شود که دست روی دست گذاشت و همه چیز را به گردن تحریم‌ها گذاشت.
قادری خطاب به مدیران حوزه صنعت فارس افزود: حتی یک بار هم طرحی از طرف شما آورده نشد که ما در جذب سرمایه‌های خارج از استان کمک کنیم. ما باید به جای حل مشکلات موردی و فردی مسایل کلان را پیگیری کنیم و با ایجاد زیرساخت‌ها بستر سرمایه‌گذاری و کار را فراهم کنیم. لذا حل مشکلات موردی مردم مقطعی است و سودی در دراز مدت برای استان ندارد.
نماینده مردم شیراز ادامه داد: در چند سال گذشته هرچه تلاش کردیم که شورای گفتگو را تشکیل دهیم، متاسفانه دولت همکاری نکرد اما با توجه به دیدار با دکتر روحانی مطرح شدن این گونه مسایل و با دیدگاه مثبتی که ایشان در این رابطه دارند امیدواریم به‌زودی مشکلات مرتفع و این خواسته‌ها محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز