خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین:

استخدام کارگران موقت در فصول گرم برای ساخت لوازم برودتی

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۷۹

در قزوین سازندگان لوازم برودتی و سرمایشی در نیمه نخست هرسال تعدادی کارگر به صورت موقت استخدام می‌کنند/تعداد این کارگران ممکن است تا ۲۰ درصد شمار کارکنان واحد تولیدی متغییر باشد.

ایلنا: رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین گفت: سازندگان لوازم برودتی و سرمایشی این استان در نیمه نخست هرسال برای تسریع در روند تولید، کارگر موقت و فصلی استخدام می‌کنند.

محمد احمدی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: سازندگان لوازم برودتی و سرمایشی استان قزوین هر سال در فصول گرم سال تعدادی کارگر را به صورت موقت استخدام می‌کنند و پس از اتمام فصل گرما با این کارگران تسویه حساب می‌کنند.


وی با بیان اینکه تعداد این کارگران بر اساس سفارش كار و  پیش بینی بازار فروش متفاوت است، گفت: تعداد این کارگران ممکن است تا ۲۰ درصد شمار کارکنان واحد تولیدی متغییر باشد.


این مقام کارگری با بیان اینکه مدت قرارداد این کارگران از ۳ تا ۶ ماه متغییر است، افزود: در بیشتر موارد کارفرمایان واحدهای تولید کننده صنایع برودتی پس از اتمام فصل گرمان با این کارگران تسویه حساب می‌کنند.

نایب ریس شورای عالی کار بابیان اینکه بیشتر کارگرانی که بصورت موقت در فصول گرم سال به استخدام واحدهای سازنده صنایع برودتی در می‌آیند افراد فاقد تخصص هستند، گفت: در واقع این استخدام بیشتر فرصتی برای مهارت آموزی کارگران است.


به گفته احمدی چنانچه اوضاع اقتصادی کشور از ثبات نسبی برخوردار باشد امکان اشتغال این کارگران بصورت مستمر و غیر فصلی در هر واحد تولیدی دیگری وجود خواهد داشت.


این مقام کارگری در خصوص وضعیت امسال واحدهای سازنده لوازم برودتی و سرمایش استان قزوین گفت: با وجود آنکه سال گذشته به ویژه نیمه دوم سال برای واحدهای تولیدی بسیار بحران‌خیز بود اما در حال حاضر همچنان امکان جذب موقت نیروهای كار وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز