خبرگزاری کار ایران

جشنواره گردشگری پایدار در جنگل ابر برگزار شد

کد خبر : ۸۷۶۳۴

این جشنواره دومین جشنواره پیرامون جنگل ابر است که توسط موسسه طنین طبیعت تیرگان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

ایلنا: جشنواره گردشگری پایدار در جنگل ابر، روز جمعه ۱۴تیرماه در روستای ابر برگزار شد. این جشنواره به همت موسسه گردشگری طنین طبیعت تیرگان و با همکاری انجمن پایشگران محیط زیست، کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه شهید رجایی، خانه شاهرود، گروه حجم سبز، گروه هنری ۵باز و انجمن رفتگران طبیعت از ساعت ۱۰ این روز آغاز به کار کرد و تا بعدازظهر جمعه ادامه داشت.

در جریان این جشنواره که با همراهی گروه خودروسازی سایپا و شرکت پترو تجارت هرمزان برگزار شد، نمایشگاهی از هنرهای دستی و محصولات روستاهای توابع شاهرود با حضور اهالی روستاهای ابر، قلعه بالا و... در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

همچنین انجمن پایشگران محیط زیست با برگزاری کارگاهی درمورد «گردشگری پایدار» برای اهالی روستا، آن‌ها را با چگونگی دستیابی به گردشگری پایدار آشنا کرد. علاوه بر این انجمن پاما (پایشگران محیط زیست) در قالب بازی‌های کودکانه، آموزش‌هایی در راستای حفظ محیط زیست برای کودکان روستایی و گردشگران صورت داد. در بخشی از محل برگزاری جشنواره نیز گروه حجم سبز پارچه‌ای برای نقاشی کودکان قرار داده بود و کودکان می‌توانستند ایده‌های خود را پیرامون طبیعت روی آن نقاشی کنند.

در حاشیه این جشنواره نیز گروه رفتگران طبیعت سمنان و تهران با حضور در جنگل ابر، ضمن پاکسازی محیط به ترویج فرهنگ زباله‌زدایی پرداختند. از سوی دیگر گروه هنری ۵باز نیز با استفاده از زباله‌های جمع‌آوری شده، هنرنمایی کردند.

به گزارش ایلنا، این جشنواره دومین جشنواره پیرامون جنگل ابر است که توسط موسسه طنین طبیعت تیرگان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. پیش از این در تابستان‌ ۹۱ جشنواره‌‌ای مشابه در این محل برگزار شد و در سال ۱۳۹۰ نیز این انجمن اقدام به برگزاری همایش «جنگل ابر و توسعه پایدار» در دانشگاه شهید بهشتی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز