خبرگزاری کار ایران

با تصویب هیئت وزیران؛

آیین نامه ارائه خدمات فوریت های اجتماعی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۲۶

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه ارائه خدمات فوریت های اجتماعی را تصویب کرد.

با موافقت دولت و در راستای تعیین وظایف و اختیارات دستگاه های مختلف آیین نامه ارائه خدمات فوریت های اجتماعی ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه ارائه خدمات فوریت های اجتماعی را تصویب کرد.

بر این اساس، مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مرکز و شهرستان ها موظف به شناسایی مناطق و کانون های آسیب زا و آسیب های شایع و در حال شیوع در سطح کشوری، منطقه ای و محلی، تقویت مداخله های اجتماعی و روانی قبل از مداخله های قضایی-انتظامی، مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی موضوع این آیین نامه، تسهیل دسترسی دریافت کنندگان خدمات فوریت های اجتماعی به خدمات تخصصی مورد نیاز از طریق سطوح فوریت های اجتماعی، توانمندسازی دریافت کنندگان خدمات فوریت های اجتماعی به صورت بازگشت به خانواده، فراهم کردن زمینه زندگی مستقل یا ارجاع به مراکز مرتبط، انجام پیشگیری های لازم پس از ترخیص از طریق خدمات مددکاری اجتماعی، اطلاع رسانی مناسب به مردم به روش های مختلف از جمله راه اندازی پایگاه تلفنی(123)، صدا و سیما و معرفی به دستگاه های مرتبط، ارائه نظرات کارشناسی و مشاوره ای به مراجع قضایی حسب درخواست، ارائه خدمات به گروه های هدف ارجاعی از سازمان های همکار و تبادل اطلاعات و آمار مربوط با سازمان های ذیربط با رعایت قوانین و مقررات مربوط است.

همچنین نحوه پذیرش دریافت کنندگان خدمات به صورت خود معرف یا ارجاعی (معرفی از مراجع قضایی و انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها و گزارش های مردمی) است.

بر اساس این مصوبه، به منظور کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات به دریافت کنندگان خدمات فوریت های اجتماعی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به تجهیز شبکه فوریت های اجتماعی در کل کشور به تجهیزات مخابراتی از جمله راه اندازی خط تلفن فوریت های اجتماعی(123) و فرکانس خط بی سیم به صورت مکالمه رایگانف ایجاد زیرساخت لازم(نرم افزاری و سخت افزاری) خط تلفن فوریت های اجتماعی (123) در مناطق شهری و روستایی است.

همچنین دولت، وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی موظف به همکاری و هماهنگی با سازمان بهزیستی کشور به منظور کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات به دریافت کنندگان خدمات فوریت های اجتماعی کرده است.

بر این اساس، دولت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را موظف کرده است؛ با رعایت قوانین و مقررات همکاری های لازم را در زمینه حمایت از کارکنان مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی در مواردی که سلامت جسمانی و امنیت جانی آنها و یا دریافت کنندگان خدمات فوریت های اجتماعی در معرض خطر قرار می گیرد، ارجاع دریافت کنندگان خدمات فوریت های اجتماعی به مراکز فوریت های اجتماعی با رعایت قوانین و مقررات و همکاری لازم برای استقرار خودروهای خدمات سیار فوریت های اجتماعی در میادین شهرها به عمل آورد.

همچنین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید با رعایت مقررات مربوط برای تهیه و پخش برنامه های مرتبط با خدمات فوریت های اجتماعی در شبکه های ملی و استانی با هماهنگی سازمان بهزیستی کشور اقدام کند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز