خبرگزاری کار ایران

دکتر محمدمهدی خواجه‌ئیان:

چندین نقطه ساحل بوشهر از نظر بهداشتی برای شنا مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۹۸

شهروندان محترم باید توصیه‌ها را جدی بگیرند و فقط در محل‌هایی شنا کنند که برای این منظور در نظر گرفته شده است و پس از شنا در آب دریا در اسرع وقت با دوش آب شیرین حمام کنند.

ایلنا: طی نمونه‌برداری‌های انجام شده در سال ۹۱ هشت نقطه و در سال ۹۲ چهارده نقطه در ساحل شهر بوشهر آلوده و غیر قابل شنا ارزیابی شده‌اند که طی نامه از سوی مرکز بهداشت شهرستان از شهرداری درخواست شده است تابلو‌های شنا ممنوع در این نقاط نصب کند.

دکتر محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا گفت: طی نمونه‌برداری‌های انجام شده در سال ۹۱ هشت نقطه و در سال ۹۲ چهارده نقطه در ساحل شهر بوشهر آلوده و غیر قابل شنا ارزیابی شده‌اند که طی نامه از سوی شبکه بهداشت استان از شهرداری درخواست شده است تابلو‌های شنا ممنوع در این نقاط نصب کند. البته وجود پلاژهای ویژه شنا به دور از مناطق آلوده از نظر میکروبی و باکتریایی به همراه دوش‌های آب شیرین جهت حمام بعد شنا در آب دریا ضروری به نظر می‌رسد.

خواجه‌ئیان در ادامه خاطر نشان کرد: شهروندان محترم باید توصیه‌ها را جدی بگیرند و فقط در محل‌هایی شنا کنند که برای این منظور در نظر گرفته شده است و پس از شنا در آب دریا در اسرع وقت با دوش آب شیرین حمام کنند، زیرا بسیاری از باکتر‌ی‌ها و میکروب‌های موجود در آب از این طریق دفع می‌شوند.

معاون فنی شبکه بهداشت استان بوشهر در ادامه افزود: شنا کردن در مکان‌هایی که محل دفع فاضلاب‌های انسانی یا صنعتی هستند و به عبارت دیگر دارای آلودگی بالایی هستند، خطرات زیادی را به همراه دارد. از این جمله خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند تب حصبه، انواع اسهال، اسهال خونی، عفونت هپاتیت، بیماری‌های گوارشی، ورم ملتحمه چشم، تراخم، کرم قلاب دار، عفونت‌های پوستی، عفونت گوش میانی و بیماری‌های قارچی مانند کچلی و خارش پا را می‌توان نام برد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شناگاه‌های طبیعی به چند روش مختلف می‌توانند آلوده شوند که این روش‌ها عبارت‌اند از: فاضلاب صنعتی، خانگی، کشاورزی ونفتی و آلودگی‌های‌‌ رها شده در ساحل توسط انسان و آلودگی‌های موجود در آب‌های زیر زمینی که به دلیل تفاوت سطح به دریا می‌ریزند و آلودگی‌های حاصل از شستشوی ساحل توسط امواج و نیز آلودگی‌های ایجاد شده توسط افراد، اما باید توجه داشت میزان این آلودگی‌ها در دریا نسبت به رودخانه، برکه و سایر آب‌های سطحی کمتر است. نور خورشید، وجود کرم‌ها وجلبک‌ها که از باکتری‌ها تغذیه مِی‌کنند، عمل فتوسنتز گیاهان کف دریا و اکسیژن زیاد موجود در دریا خطرات باکتری‌ها و میکروب‌های موجود در کف دریا را پایین می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز