خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

پیامدهای ناشی از خشکسالی در اصفهان موج می‌زند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۵۵

حوضه زاینده رود یک حوضه تمدنی است که دیگر توان بارگذاری جدید را ندارد و باید برای پایدار ماندن آن از هر نوع بارگذاری جدید خودداری کنیم.

ایلنا: استاندار اصفهان رویکرد مدیریت کلان استان را توجه بیشتر به مسایل زیست محیطی اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه امروزه تبعات ناشی از پدیده خشکسالی در کل استان موج می‌زند، مدیریت منابع یکی از اولویت هاست. به واقع در چندسال اخیر مدیران استانی منابع موجود را به خوبی مدیریت کردند و مردم کمتر شاهد آثار ناشی از پدیده خشکسالی شدند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در مراسم بهره‌برداری از فاز اول طرح آبرسانی به گلپایگان، گوگد و گلشهر و آغاز اجرای عملیات شبکه فاضلاب شهرهای گلپایگان و گوگد، یادآور شد: باوجود اینکه در ۶ سال اخیر استان اصفهان مواجه با پدیده خشکسالی بوده است اما با این حال ۷ میلیون نفر در استان‌های چهارمحال بختیاری، اصفهان، یزد آب شرب آن‌ها از رودخانه زاینده رود تأمین شده که این امر بیانگر مدیریت قوی در این حوضه بوده است.

وی حوضه زاینده رود را یک حوضه تمدنی دانست و ادامه داد: این حوضه دیگر توان بارگذاری جدید را ندارد و باید برای پایدار ماندن آن از هر نوع بارگذاری جدید خودداری کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به تلاش مدیریت کلان استان و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کنترل آلاینده‌ها در سه سال اخیر، افزود: در این چند سال اخیر که استان با پدیده خشکسالی مواجه بوده است نه تنها آب شرب مورد نیاز مردم تأمین شده، بلکه تا حدودی آب مورد نیاز صنایع هم در اختیار صنعت گران قرار گرفت. به‌عنوان مثال اگر آب نیروگاه برق اصفهان تأمین نمی‌شد بسیاری از مناطق استان تأمین انرژی برق آن‌ها با مخاطراتی روبرو می‌شد.

ذاکر اصفهانی همچنین از تامین آب مورد نیاز تمام بهره برداران از حوضه زاینده رود از جمله شرب، صنعت کشاورزی، خدمات در این چندسال اخیر خبر داد و گفت: به نوعی می‌توان گفت قطره قطره آب حوضه زاینده رود مدیریت شد.

وی تاکید کرد: در سال‌های خشک نه تنها مدیریت صحیح بر منابع آب موجود در استان صورت گرفت، بلکه بهره برداران هم صرفه جویی مناسب در مصرف آب در دستور کار قرار دادند و صرفه جویی مناسبی در مصرف آب صورت گرفت، به طوریکه آبرسانی به واحدهای مسکن مهر که بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد در سطح استان است تأمین شد. به جرأت می‌توان گفت پرت آب در سطح استان در این چندسال اخیر به حداقل رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز