خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان اصفهان هشدار داد:

در استفاده از ایمیل مراقب كلاهبرداران اینترنتی باشید

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۴۱

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ایمیل یا پست الکترونیكی را ابزار قوی و راحت برای تبادل اطلاعات دانست و تاکید کرد مراقب کلاهبرداران اینترنتی از طریق فیشینگ باشید.

ایلنا: رئیس پلیس فتای استان اصفهان ایمیل یا پست الکترونیكی را ابزار قوی و راحت برای تبادل اطلاعات دانست و تاکید کرد مراقب کلاهبرداران اینترنتی از طریق فیشینگ باشید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ «ستار خسروی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این مطلب افزود: پست الکترونیکی یک ابزار قوی و راحت برای تبادل اطلاعات است، اطلاعاتی که در یک ایمیل تبادل می‌شود ممکن است دارای ارزش زیادی باشد که آن را به یک هدف برای هکر‌ها تبدیل می‌کند که کاربران می‌بایست کمال دقت را در رویارویی با آنان داشته باشند.

وی در ادامه ضمن تشدید دقت و مراقبت کاربران هنگام ارسال ایمیل به فرد یا افراد مورد نظر افزود: قبل از آنکه بر روی گزینه «ارسال» کلیک کنید دوباره آدرس گیرنده یا گیرندگان را بازبینی و در ارسال پیام به هیچ عنوان عجله و شتاب نکنید.

این مقام مسئول به کلاهبرداری اینترنتی از طریق فیشینگ اشاره کرد و اظهار داشت: اگر کاربری پست الکترونیکی دریافت کرد و از او خواسته شد شماره حساب، رمز عبور، پین یا رمز دوم را ارسال کند قبل از هر اقدامی هویت فرستنده را شناسایی و هرگز این گونه اطلاعات را از طریق پست الکترونیکی ارسال نکنید.

«سرهنگ خسروی» همچنین در ادامه از کاربران اینترنتی خواست:

۱- آنتی ویروس خود را به روز کنند.

۲-همواره در هنگام ارسال پست الکترونیکی، آدرس گیرنده را دوباره کنترل کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات حساس را به افراد مربوطه ارسال می‌کنید.

۳-در موقع انتخاب سرویس دهنده پست الکترونیکی، سرویس دهنده‌ای را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند از دریافت پست الکترونیکی‌های ناخواسته (اسپم) جلوگیری شود.

۴-هرگز به پست الکترونیکی ناخواسته (اسپم) پاسخ ندهید و پست الکترونیکی‌هایی که حاوی ویروس هستند را باز فرست (فوروارد) نکنید. آن‌ها را پاک کرده و به دور اندازید.

۵-هرگز اطلاعات محرمانه را در زمانی که از سرویس‌های رایگان پست الکترونیکی یا سرویس‌های عمومی مبتنی بر وب استفاده می‌کنید ارسال یا ذخیره نکنید. با استفاده از این پست الکترونیکی مبتنی بر وب ممکن است به اندازهٔ کافی در امنیت نباشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز