خبرگزاری کار ایران

نماینده استان یزد در شورای عالی استان در گفت و گو با ایلنا:

آب شرب در یزد جیره بندی می‌شود / اصفهانی‌ها آب شرب را صنعتی اعلام كردند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۱۷

اصفهانی‌ها مدعی هستند آب شرب برای مردم اصفهان است درحالی که اینطور نیست و این آب از سرشاخه رود کارون گرفته شده است/ برعکس تبلیغاتی که اصفهان برای این آب انجام داده است و مدعی است که مصرف صنعتی دارد اینگونه نبوده است و آب، کاملا آب شرب است.

ایلنا: نماینده استان یزد در شورای عالی استان، گفت: امیدواریم آوردن آب مورد نیاز مردم یزد به سرانجام برسد چراکه در شرایط کنونی اگر این رویه پیش رود در آینده‌ای نزدیک آب شرب یزد و برخی از شهرهای این استان جیره بندی می‌شود.

محمد فقیه خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت آب شرب یزد و مشکلی که اخیرا برای این استان با بستن آب در اصفهان پیش آمده بود، گفت: فعلا مساله حل شده است اما پایدار نیست زیرا اصفهانی‌ها مدعی هستند آب شرب برای مردم اصفهان است در حالی که اینطور نیست و این آب از سرشاخه رود کارون گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این آب، آب آشامیدنی مردم است، تصریح کرد: برعکس تبلیغاتی که اصفهان برای این آب انجام داده است و مدعی است که مصرف صنعتی دارد اینگونه نبوده است و آب، کاملا آب شرب است.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان، همچنین تصریح کرد: براساس منابع دولتی قرار است آب مورد نیاز استان یزد از خلیج فارس تامین شود. برای این منظور سرمایه گذاری‌های لازم انجام گرفته و حتی نقشه و برنامه‌های آن نیز تهیه شده است. امیدواریم آوردن آب مورد نیاز مردم یزد به سرانجام برسد چراکه در شرایط کنونی اگر این رویه پیش رود در آینده‌ای نزدیک آب شرب یزد و برخی از شهرهای این استان جیره بندی می‌شود.

فقیه درباره تاثیر بارش‌های یک سال اخیر یزد نیز، گفت: این بارش‌ها مشکلی از آب مورد نیاز این استان را تامین نمی‌کند و جوابگو نیست. هم اکنون به دلیل کمبود آب چاه‌های این استان شور شده است و اگر به هر بهانه‌ای آب از خوزستان یا خلیج فارس تامین نشود در آینده‌ای نزدیک کم آبی یزد را تهدید جدی می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه چه مقدار از اراضی کشاورزی استان یزد در سال‌های گذشته خشک شده‌اند، گفت: هم اکنون کشاورزان ما مشکل دارند و سی درصد از اراضی کشاورزی این استان نیز نابود شده است. قنوات آب‌ها کمتر شده و موجب شده تا این زمین‌های کشاورزی تبدیل به زمین‌های مسکونی و صنعتی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز