خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی خبر داد:

توزیع بذر ذرت و كود در تعاونی‌های تولید و روستایی

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۸۹

«گزارشی از ضرر تعاونی­‌ها به وزارت جهاد کشاوری ارسال شده است كه امیدواریم به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد./به دولت پیشنهاد داده شده تا در محاسبه قیمت کود و یا در هزینه­‌های جانبی توزیع کود تجدید نظر شود تا تعاونی­‌های روستایی هم ضرر نکنند.»

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران گفت: بذر ذرت در میان کشاورزان کل کشور با قیمت ۶ هزار تومان توزیع شده است.

«عباس بنازاده» مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: توزیع بذر مورد نیاز کشاورزان در سه ماه اول‌ سال ۹۲ توسط سازمان مرکزی تعاونی­های روستایی و شرکت­های تعاونی تولید انجام خواهد شد.

بنازاده افزود: چهار هزار و ۱۵۷ تن بذر ذرت در میان کشاورزان کل کشور با قیمت ۶ هزار تومان توزیع شده است که قیمت این بذر در بازار آزاد بین ۸ تا ۱۲ هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی وکشاورزی ایران در ادامه سخنان خود به توزیع کود اشاره کرد و افزود: در سه ماه اول سال جاری ۶۵ هزار و ۲۱ تن کود شیمیایی اوره در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی با اشاره به تصویب قیمت کود اوره توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در سال گذشته اظهار داشت: قیمت مصوب در سال گذشته برابر بیست هزار تومان است در حالی که در سال جاری هزینه‌های حمل ۲۵ درصد افزایش داشته است به عبارتی فروش کود با این قیمت سبب زیان تعاونی‌ها می‌­شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی وکشاورزی ایران گفت: گزارشی از ضرر تعاونی­‌ها به وزارت جهاد کشاوری ارسال شده است که امیدواریم به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: به دولت پیشنهاد داده شده تا در محاسبه قیمت کود و یا در هزینه­‌های جانبی توزیع کود تجدید نظر شود تا تعاونی­‌های روستایی هم ضرر نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز