خبرگزاری کار ایران

سرپرست پلیس فتا استان ایلام:

استفاده زیاد از فضای مجازی خطرآفرین است

کد خبر : ۸۷۱۳۵

استفاده زیاد از فضاهای مجازی مانند اینترنت خطر ابتلا به اختلالات روان تنی را افزایش می‌دهد.

ایلنا: سرپرست پلیس فتا استان ایلام گفت: استفاده زیاد از فضاهای مجازی مانند اینترنت خطر ابتلا به اختلالات روان تنی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایلنا سرگرد «علی کسانی» که صبح امروز در برنامه رادیویی پیام ایلام حضور یافته بود، با اعلام این خبر گفت: افرادی که زمان زیادی را در فضاهای مجازی سپری می‌کنند روابط اجتماعی آنان کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این افراد با استفاده زیاد از فضای مجازی بیشتر درمعرض ابتلا به اختلالات روان تنی بوده که افسردگی، انزوا، مشکل جسمانی و گوارشی نیز از دیگر عوارض است.

سرگرد کسانی مدیریت استفاده از فضاهای مجازی در پیشگیری از این عوارض را بسیار موثر دانست و گفت: افراد باید در طول روز و زمان معینی وارد این فضا‌ها شوند و با رفتن به این فضا‌ها نباید فعالیت و روابط اجتماعی و خانوادگی آن‌ها کاهش یابد.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: استفاده مناسب با رویکرد‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی این امکان را به ما می‌دهد که از این فناوری مدرن بهترین استفاده را ببریم.

وی اظهار داشت: استفاده نامناسب مانند چت‌های بیهوده، اسم‌های کاربری جعلی و غیر واقعی جلوه دادن خود، بازی‌های آنلاین و جستجوهای بی‌هدف باعث می‌شود فرد از روابط اجتماعی و فعالیت روزانه خود دور شود.

سرپرست پلیس فتا استان ایلام بهترین روش درپیشگیری از چنین مواردی را مدیریت و استفاده بهینه از زمان دانست وتصریح کرد: افراد بایستی برای کارهای ضروری و لازم از اینترنت وفضای مجازی استفاده کنند.

وی دربخش دیگری از سخنانش با هشدار به والدین گفت: هیچ وقت از اینترنت به مدت تمام وقت برای پرکردن اوقات فراغت و استراحت فرزندانتان استفاده نکنید.

سرپرست پلیس فتا استان ایلام در پایان اظهار داشت: پلیس فتا ایلام آمادگی لازم برای رسیدگی و بررسی به گزارشات و شکایات را داشته وپیشنهاد می‌شود تا در صورت مواجهه با جرائم اینترنتی با شماره تلفن ۴-۰۸۴۱۲۱۸۲۳۶۱ تماس حاصل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز