خبرگزاری کار ایران

اردوغان درخواست پناهندگی مرسی از ترکیه را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۳۲

نخست‌وزیر ترکیه گفت که برخی منابع نظامی تصریح کردند که مرسی پیشنهاد ارتش برای پناهنده شدن به سه کشور که یکی از آن‌ها ترکیه بود را رد کرده است.

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه دریافت هر گونه درخواست پناهندگی سیاسی توسط «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر از تركیه را تکذیب کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از لبنان ۲۴، اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «یینگلوک شیناواترا» همتای تایلندی خود گفت که هیچ اطلاعاتی مبنی بر درخواست پناهنگی سیاسی مرسی از ترکیه وجود ندارد.
نخست‌وزیر ترکیه افزود که برخی منابع نظامی تصریح کردند که مرسی پیشنهاد ارتش برای پناهنده شدن به سه کشور که یکی از آن‌ها ترکیه بود را رد کرده است.
اردوغان با انتقاد شدید از دوگانه‌گرایی اتحادیه اروپا در قبال حوادث مصر تاکید کرد که اتحادیه اروپا با خودش در تناقض است؛ چرا كه این نهاد منطقه‌ای از به رسمیت شناختن اصول دموکراسی چشم‌پوشی كرده و حوادث مصر را کودتا علیه دموکراسی نمی‌داند.
وی با بیان این‌كه ترکیه اطلاعاتی مبنی بر محاکمه مرسی در آینده در اختیار دارد، این محاکمه را اشتباهی تاریخی دانست که مصر نباید مرتکب آن شود.
نخست‌وزیر ترکیه بر نیاز مصر به برگزاری انتخابات دموکراتیک در سریع‌ترین زمان ممکن با مشارکت همه نیروهای سیاسی تاکید کرد.
اردوغان همچنین بر موضع کشورش مبنی بر رد دخالت ارتش مصر در سیاست تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز