خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی:

اتاق فکر وعاظ و خطبا تشکیل شود

کد خبر : ۸۷۱۲۶

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم پرهیز از موازی کاری در عرصه تبلیغ، خواستار تشکیل اتاق فکر وعاظ و خطبا شدند.

 آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم پرهیز از موازی کاری در عرصه تبلیغ، خواستار تشکیل اتاق فکر وعاظ و خطبا شدند.

به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید در سومین نشست مبلغان نخبه برتر کشور که پیش از ظهر امروز و در آستانه ماه مبارک رمضان در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، مهم ترین سرمایه جوامع مختلف را نیروی انسانی دانسته و ابراز داشتند: در بین نیروی انسانی، نخبگان حرف بالاتر را می زنند و باید به آنها بهای لازم داده شود؛ چراکه در این صورت مشکلات حل خواهد شد.

وی برگزاری نشست های مبلغان نخبه کشور و استفاده از ظرفیت آنان را اقدامی ستودنی ذکر و تصریح کردند: برای پیشرفت، برنامه های فردی مفید نیست از این رو باید سراغ برنامه ها و کارهای جمعی رفت.

معظم له با بیان این که باید در عرصه تبلیغ از موازی کاری اجتناب شود، خطاب به مبلغان نخبه کشور تصریح کردند: در برنامه های خود اولویت ها را مدنظر داشته باشید و متناسب با ظرفیت ها برای تحقق آن برنامه ریزی و تلاش کنید.

این مرجع تقلید یکی از مهم ترین اولویت هایی که مبلغان نخبه می بایست به آن توجه کنند را مسائل اعتقادی ذکر و تاکید کردند: تا اعتقادات و باورهای جامعه تقویت و مستحکم نشود در سایر عرصه ها نیز توفیقی به دست نخواهیم آورد.

 آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که مسائل اعتقادی در منابر باید مورد توجه قرار گیرد، ابرازداشتند: یکی از مسائل دیگری که باید به آن توجه کرد موضوع شیعه هراسی و شیعه ستیزی است و وهابیت تکفیری از گسترش تفکر و مکتب اهل بیت به هراس افتاده اند.

معظم له با بیان این که سرمایه اصلی وهابیت تکفیری دروغ است، تصریح کردند: رسانه ها، صدا و سیما، خطبا و مبلغان باید اصیل ترین عقاید اسلام که متعلق به پیروان اهل بیت(ع) است را برای مردم تبیین کنند.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تندروی ها، افزودند: در منابر نباید نسبت به عقاید مذاهب دیگر تندروی صورت گیرد چراکه بهانه به دست دشمنان و بدخواهان می دهد.

وی خواستار گنجانده شدن فن خطابه در دروس حوزه شده و تاکید کردند: امروز طلاب و روحانیان باید به سلاح بیان و قلم مسلح و مجهز باشند تا بتوانند رسالت تبلیغی خود را به درستی انجام دهند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که اگر عالمی ناطق نباشد، نمی تواند برای جامعه مفید باشد، تصریح کردند: نه تنها تبلیغ و خطابه کسر شأن روحانی نیست، بلکه مایه فخر و زینت است و باید این تابو شکسته شود که افراد برجسته نباید بر کرسی خطابه بنشینند.

وی در ادامه سخنان خود مبلغان را به تامین محتوای لازم تبلیغ توصیه کرد و گفتند: خطبا باید اتاق فکری داشته باشند و محتوای لازم را تهیه و در اختیار روحانیان در مناسبت های تبلیغی قرار دهند.

وی با تاکید بر این که مبلغان برای تبلیغ و هدایت جامعه به ویژه نسل جوان باید از ادبیات پر جاذبه استفاده کنند، یادآور شدند: حتما در منابر باید آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) مورد استفاده خطبا باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم انسجام بین مبلغان به منظور تاثیرگذاری بیشتر، خاطرنشان کردند:: یکی از طرق انسجام، افزون بر برگزاری این گونه نشست ها و همایش ها، تهیه نشریه ای برای تحقق این امر است.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان با بیان این که امروز گوش شنوا برای شنیدن پیام اهل بیت(ع) در دنیا فراوان است، یادآور شدند: امروز مردم از مادی گرایی خسته شده و رو به معنویت آورده اند و در میان مذاهب اسلامی آنچه می تواند جامعه را اشباع کند، مکتب حیات بخش اهل بیت(ع) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز