خبرگزاری کار ایران

سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد؛

عضویت ۷۱۱ نفر در بانک خون‌های نادر ایران

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۷۹

در حال حاضر ۷۱۱ نفر از بین ۲۵ هزار نفر که سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفته‌اند دارای ۹ گروه خونی نادر هستند و اطلاعات آن‌ها در بانک اطلاعاتی خونهای نادر کشور ثبت شده است.

ایلنا: رئیس آزمایشگاه ایمونو هماتولوژی سازمان انتقال خون ایران از عضویت ۷۱۱ نفر از افراد دارای گروه‌های خونی نادر در بانک اطلاعاتی خون‌های نادر این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، مصطفی مقدم گفت: فردی دارای خون نادر است که مشابه خون آن فرد در بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر موجود نباشد.

وی افزود: عواملی مثل منطقه جغرافیایی زندگی و توارث می‌تواند نقش مهمی در ایجاد این گروه خونی داشته باشد.

مقدم تصریح کرد: در حال حاضر ۷۱۱ نفر از بین ۲۵ هزار نفر که سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفته‌اند دارای ۹ گروه خونی نادر هستند و اطلاعات آن‌ها در بانک اطلاعاتی خونهای نادر کشور ثبت شده است.

وی گفت: کشور ما همچنین عضو انجمن بین المللی خونهای نادر جهان است که در کشورهای اسلامی می‌توان گفت فقط کشور ما عضو این انجمن است و این انجمن هر ۲ سال یکبار سمیناری را تشکیل می‌دهد و انتقال خون ایران هم در آن شرکت می‌کند و گزارش فعالیت‌های خود را ارائه می‌کند.

مقدم افزود: در حال حاضر آزمایشگاه‌های اختصاصی شناسایی خونهای نادر را در ۳۱ استان کشور تأسیس کرده‌ایم که اقدامات اولیه را به بیماران نیازمند به این گروه‌های خونی ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز