خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهد بود؛

ولی‌زاده: گمانه‌‌زنی‌ها در مورد وزیر ورزش آینده هیچ سندیتی ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۵۵

عضو کمیته ورزش ستاد حسن روحانی تاکید کرد امروز برخی افراد برای انتخاب به عنوان وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید معرفی می‌شوند که در جریان انتخابات عضو ستاد کاندیداهای دیگری بودند.

عضو کمیته ورزش ستاد حسن روحانی تاکید کرد امروز برخی افراد برای انتخاب به عنوان وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید معرفی می‌شوند که در جریان انتخابات عضو ستاد کاندیداهای دیگری بودند.

صمد ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای این روزها در خصوص انتخاب وزیر ورزش آینده گفت: بنده به عنوان یک کارشناس ورزش و فردی که در کمیته ورزش ستاد حسن روحانی فعال بوده‌ام تا آنجا که اطلاع دارم هیچ یک از این گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای اعتبار ندارد و اتفاقا همین گمانه‌زنی‌ها قدری در روال انتخاب وزیر ورزش مشکلاتی ایجاد کرده. با این حال اخیرا کار گروه‌هایی در این خصوص فعال شده و پیشنهاداتی هم ارائه شده اما در نهایت این رئیس جمهور منتخب است که نظر نهایی را در این خصوص خواهد داد.

وی ادامه داد: قطعا به راحتی نمی‌توان گفت گمانه‌زنی‌هایی که رخ می‌دهد چقدر شانس یک فرد را برای انتخاب به عنوان وزیر ورزش و جوانان بالا می‌برد اما همه افرادی که در رسانه‌ها از آنها نام برده می‌شود، می‌توانند به عنوان یک گزینه مطرح باشند. البته باید توجه داشت برخی از نام‌هایی که مطرح می‌شوند حتی ممکن است در حد گزینه هم مد نظر نباشد اما برخی دیگر ممکن است جزو افراد مورد مطالعه برای وزیر ورزش آینده باشد.

این عضو کمیته ورزش ستاد حسن روحانی در ادامه در رابطه با گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها در رابطه با حضور قطعی محمد دادگان، مصطفی هاشمی طبا و امیررضا خادم به عنوان وزیر ورزش اظهار کرد: بنده باز هم تاکید می‌کنم اینها تنها گمانه‌زنی‌هایی هستند که توسط رسانه‌ها مطرح می‌شود ولی بهتر است آگاه باشید که وزیر آینده باید از جمله افرادی باشد که اعتقاد قلبی به خط اعتدال و برنامه‌های دولت تدبیر و امید داشته باشد. چطور ممکن است کسانی که تا پیش از انتخابات اعتقادی به رئیس جمهور منتخب نداشته و دیدگاه‌های او را نمی پسندیدند و یا در ستادهای دیگر کاندیداها فعال بوده اند حالا بیایند و گزینه حضور در کابینه تدبیر و امید باشند.

وی ادامه داد: بی‌شک هیات دولت باید همفکرترین افراد باشند و البته این به این معنی نیست که کسانی که در سایر ستادها فعال بودند باید از حضور در ورزش منع شوند. به نظرم این افراد باید در بخش‌های دیگری از ورزش به کار گرفته شوند.

ولی‌زاده در ادامه در پاسخ به این سوال که چه فاکتورهایی برای وزیر ورزش آینده باید مدنظر قرار گیرد، گفت: از نظر من بیش از هر چیز مهم است وزیر آینده همراهی و همفکری کاملی با رئیس جمهور منتخب داشته باشد و این را نه فقط در ادعا بلکه در عمل هم اثبات کرده باشند. ضمن آنکه بسیار مهم است وزیر آینده در حوزه ورزش و جوانان صاحب نظر بوده و قدرت تحلیل و آنالیز کاملی از این دو حوزه داشته باشد.

وی افزود: این فرد باید کسی باشد که هم به درد ورزش و هم به درد جوانان بخورد. بی شک فردی که 70 یا 75 سال سن دارد انتخابش به عنوان وزیر ورزش و جوانان یک طنز خنده‌دار است. در کنار این مردمی بودن و داشتن چهره‌ای ورزشی و سیاسی هم از جمله فاکتورهایی است که باید به آن توجه داشت.

رئیس سابق فدراسیون ووشو برنامه را یکی از مولفه‌های مهم در انتخاب وزیر ورزش و جوانان آینده برشمرد و گفت: قطعا اگر یک وزیر با برنامه جامع به این وزارت خانه نرود محکوم به شکست خواهد بود. مطمئنا وزیر ورزش و جوانان آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهد بود و اگر فرد انتخاب شده فردی با تجربه و پخته نباشد با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کنار همه این‌ها بنده به عنوان یک کارشناس ورزش اصلا موافق نیستم که یک فرد صرفا سیاسی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود چرا که این فرد تا بیاید ورزش را بشناسد فرصت های زیادی را از دست خواهد داد.

ولی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه وزیر ورزش و جوانان باید نگاه جامع و کاملی به افراد حاضر در ورزش داشته باشد گفت: اخیرا از یکی از افراد مدعی وقتی خواستند یک کادر کارشناسی راتشکیل بدهد او رفت و رفقای 15 سال پیش خود را انتخاب کرد و همان نگاه باندی و جناحی را به کادر خود حاکم کرد، در حالی که این نگاه در هیچ شرایطی نمی تواند عضوی از کابینه تدبیر و امید باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بخش جوانان در این چند سال اخیر در برنامه وزارت ورزش و جوانان کاملا مغفول و محجور مانده اظهار کرد: خیلی از این گزینه‌هایی که هم اکنون برای وزارت ورزش و جوانان مطرح هستند می‌توانند ساعت‌هادر مورد ورزش بحث کنند اما برای حوزه جوانان هیچ برنامه‌ای ندارند. به نظرم وزیر ورزش و جوانان آینده باید به هر دو موضوع نگاه ویژه و تخصصی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز