خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احول استان قزوین خبرداد:

تولد ۵۴ نوزاد در هر شبانه روز در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۹۸

در هر شبانه روز به طور متوسط ۵۴ نوزاد در استان قزوین متولد شده‌اند و این رقم نسبت به سال گذشت سه صدم درصد افزایش داشته است.

ایلنا: مدیرکل ثبت احول استان قزوین با بیان اینکه در هر شبانه روز به طور متوسط ۵۴ نوزاد در استان متولد شده‌اند، گفت: این رقم نسبت به سال گذشت سه صدم درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ محمد آراسته افزود: در سه ماهه اول امسال تعداد ۵۰۷۷ نوزاد متولد شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشده است. از این ۲۶۰۰ پسر و ۲۴۷۷ دختر بوده‌اند.

وی همچنین در خصوص فراوانی نام‌های انتخاب شده برای نوزادان در سه ماهه اول سال جاری گفت: بیشتر نام‌های انتخاب شده برای پسران به ترتیب امیر علی، محمد طا‌ها و ابوالفضل و بیشتر نام‌های انتخابی برای دختران فاطمه، زهرا و نازنین زهرا است.

مدیرکل ثبت احوال استان از فوت روزانه نزدیک به ۱۵ نفر در قزوین خبرداد و گفت در سه ماهه اول سال تعداد ۱۳۷۹ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داشته است که از این تعداد ۷۶۰ واقعه مربوط به مردان و ۶۱۹ واقعه مربوط به زنان بوده است.

آراسته با بیان اینکه نسبت جنسی فوت در استان ۱۲۳ به ۱۰۰ است، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری در استان به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۲۳ مرد فوت شده است.

وی در ادامه بیشترین در صد فوت‌های ثبت شده را مربوط به گروه سنی ۷۵ سال به بالا عنوان کرد و گفت: این گروه سنی با ۴۶ در صد فوتی بیشترین و گروه سنی ۵ تا ۱۴ سال با یک درصد کمترین گروه سنی فوت شدگان را تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است ایشان در خصوص سن امید به زندگی در استان قزوین عنوان داشتند که در میان جمعیت شهری سن امید به زندگی در بین مردان ۱۹/۷۲ و در بین زنان ۶۱/۷۳ و در بین جمعیت روستایی مردان ۵۸/۶۹ و زنان ۸۳/۷۰ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز