خبرگزاری کار ایران

مدیركل زندان های قزوین خبرداد:

برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان گسترش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۸۹

مددجویی که در زندان مهارت شغلی را فرا می‌گیرد و پس از آزادی نیز از حمایت‌های شغلی بهره‌مند می‌شود، نه تنها مرتکب جرم نخواهد شد، بلکه درصدد جبران خسارت‌های گذشته نیز برمی آید.

ایلنا: مدیر کل زندان‌های قزوین از گسترش برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ نفراز مددجویان تحت پوشش طرح‌های اشتغالزایی زندان‌های تابعه قرار دارند.

به گزارش ایلنا از قزوین، حمیدرضا فراست طلب افزود: در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۳۵۰ نفر زندانی برای شرکت در دوره‌های حرفه آموزی ثبت نام و درحال فراگیری هستند.

وی همچنین از توسعه طرح‌های حرفه آموزی زندانیان نسوان خبرداد و گفت: درحال حاضر۴ دوره حرفه‌آموزی برای همه زندانیان نسوان برگزار می‌شود که پس از آزادی از خدمات ویژه تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین اجرای طرح‌های اشتغالزایی و حرفه‌آموزی زندانیان را در کاهش تکرار جرم وبژه ضروری دانست و تأکیدکرد: مددجویی که در زندان مهارت شغلی را فرا می‌گیرد و پس از آزادی نیز از حمایت‌های شغلی بهره‌مند می‌شود، نه تنها مرتکب جرم نخواهد شد بلکه درصدد جبران خسارت‌های گذشته نیز بر می‌آید.

فراست طلب اضافه کرد: گسترش همکاری‌ها ومشارکت با شهرداری‌های استان در ارائه خدمات شهری توسط زندانیان از جمله اقدامات مؤثر برای توسعه اشتغال آن‌هاست و امیدوار هستیم سایر نهادهای ذیربط آمادگی خود را برای ظرفیت‌سازی اشتغال این افراد آسیب دیده اعلام کنند.

وی به آمار اشتغال زندانیان استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۴ نفر از زندانیان به صورت روزانه اشتغال به‌کار داشته و این اقدام حرکتی برای رسیدن به هدف، کار بجای زندان خواهد بود.

مدیرکل زندان‌های قزوین در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی زندانیان پرداخت و بیان کرد: اوقات فراغت زندانیان در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، آموزشی، هنری و ورزشی بهینه‌سازی شده و تمامی زندانیان در برنامه‌های مذکور شرکت دارند.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ زندانی در فعالیت‌های روزانه قرآنی حضور دارند و خود را برای شرکت در مسابقات استانی و کشوری آماده می‌کنند.

فراست طلب عنوان کرد: در بخش آموزش کلاسیک نیز ۳۶ نفر از مددجویان در مقطع متوسطه کار و دانش در خرداد ماه فارغ التحصیل شده‌اند و در صورت ادامه تحمل حبس در مقاطع بالا‌تر نیز حضور خواهند داشت.

مدیرکل زندان‌های قزوین راه اندازی مدرسه مقطع راهنمایی زندان مرکزی، تهیه دفترچه بیمه درمانی برای زندانیان حامل بیماری‌های مزمن و افزایش برنامه‌های ترک سیگار با محوریت قرار دادن یک بند پاک را از دیگر برنامه‌های مهم زندان‌های قزوین ذکر کرد.

وی در پایان از اجرای طرح معنا درمانی زندانیان خبر داد و گفت: این طرح باحضور یک تیم متخصص روان‌شناس و با هدف گسترش برنامه‌های مدیریت بهداشت روان و اصلاح رفتار زندانیان برای اولین بار در زندان مرکزی قزوین به اجرا در می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز