خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد در آیین گشایش نمایشگاه قرآن:

سعادت بشر در گروی حاکمیت قرآن و امام بر زندگی، عمل و اندیشه انسان‌هاست

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۵۶

خداوند متعال انسان را با ویژگی‌های منحصر به فرد خلق کرده و استعدادهایی در او قرار داده که بتواند جلوه خدا در عالم هستی شود.

 ایلنا: رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه زمانی بشر به سعادت و آرامش کامل می‌رسد که همگان قرآن را در زندگی، اندیشه و عمل خود حاکم کنند، اظهار داشت: باید به جامعه‌ای برسیم تا در آن همه معارف و ارزش‌ها به طور کامل مستقر شده و همه انسان‌ها در قله باشند و این نیاز به توجه به قرآن و امام در کنار هم دارد.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در آیین گشایش بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و نوزدهمین مراسم تکریم از خادمان قرآنی با بیان اینکه انسان بالاترین مخلوق خدا و مهمترین موضوع آفرینش است، گفت: خداوند متعال انسان را با ویژگی‌های منحصر به فرد خلق کرده و استعدادهایی در او قرار داده که بتواند جلوه خدا در عالم هستی شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه زندگی دنیایی انسان، فرصت ممتاز شدن او را فراهم می‌کند، اظهار داشت:‌ رسیدن به قله‌های کمال و سعادت مهمترین مأموریتی است که از سوی خداوند بر عهده انسان‌ها نهاده شده که برای انجام آن نیاز به دو بال و عامل مهم دارند.

احمدی‌نژاد از برنامه حرکت، قانون و کتابی که مسیر را به انسان معرفی کند به عنوان عامل اول یاد کرد و اظهار داشت: هیچ حرکت هدفمندی بدون برنامه امکان‌پذیر نیست؛ قرآن برنامه حرکت در مسیر کمال و سعادت و به فعلیت رسیدن استعدادهای الهی انسان است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انسان‌ها در مسیر حرکت به سمت قله‌ها و سعادت نیازمند راهنما، مفسر حقیقی و کسی هستند که خود مسیر را پیموده و به بالاترین قله‌ها رسیده باشد، گفت: در غیر اینصورت حرکت انسان‌ها برای دستیابی به کمال بدون نتیجه خواهد بود؛ کما اینکه امروز چندین میلیون مدعی پیروی از قرآن و حافظ قرآن در جهان هستند و در حالی که قرار بود، حیات طیبه و زندگی الهی و انسانی در جهان برقرار شود، اما کسانی هستند که سال‌ها در مسیر حفظ قرآن و تلاوت آیات آن حرکت کرده‌اند، امروز به خود بمب می‌بندند و در مساجد عده‌ای دیگر از انسان‌ها که آنها نیز در حال تلاوت قرآنند را کشته و تصور می‌کنند به تکلیف الهی خود عمل کرده اند.

احمدی‌نژاد افزود: مشخص است که تمسک صرف به قرآن نمی‌تواند انسان را به کمال برساند، بلکه همه نیازمند راهنمایی هستیم که خود به قرآن عمل کرده و در این مسیر از انسان‌ها دستگیری کند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: اگر کسی تصور کند بدون انسان کامل و معصوم می‌تواند به قله‌ها برسد، قطعاً در اشتباه است؛ قرآن و عترت یک حقیقت هستند که لازم و ملزوم هم بوده و تا ابد از یکدیگر جدا نخواهند شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های گسترده‌ای در مسیر قرآن صورت گرفته و امروز در تمام جهان و بویژه در جمهوری اسلامی ایران احترام و اهتمام به قرآن بسیار مورد توجه قرار دارد، گفت: متأسفانه بر خلاف توجه بسیاری که طی این سال‌ها نسبت به قرآن صورت گرفته، در خصوص انسان کامل توجه نشده است، در حالی که امام زنده و عینیت و حقانیت قرآن است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه محال است بدون استقرار حکومت جهانی امام عصر(عج)، جامعه بشری به آرامش و سعادت برسد، و ما امروز نسبت به آن غفلت داریم، اظهار داشت: البته دولت به سهم خود تلاش کرده تا در دو جبهه قرآن و عترت فعالیت کند، اما مشخص نیست که به چه دلیل از فعالیت‌های قرآنی نسبت به پرداختن به امام بیشتر استقبال می‌شود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: سالیان طولانی شیاطین با توطئه‌ها و فعالیت‌های گوناگون کاری کردند که امام از دسترس انسان‌ها دور بماند و این در حالی است که می‌دانیم بدون حضور و مدیریت او هرگز حقیقت قرآن را نمی‌توان در جامعه پیاده کرد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: زمان آن رسیده تا در جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که قرآن تا حد زیادی از محجوریت و مظلومیت خارج شد، امام نیز از مظلومیت و محجوریت خارج شود و این مطمئناً شدنی است.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که قرآن و امام به همه بشریت تعلق دارند، گفت: قرآن، عترت و پیامبر آمده‌اند تا مرزهای تعصب، سلطه‌طلبی و بهانه‌های جدایی انسان‌ها را از پیش پای بشر بردارند، چرا که قرآن کتاب هدایت همه انسان‌ها است و باید مراقب باشیم در معرفی قرآن و امام حقیقت را بیان کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: مبادا در معرفی قرآن و امام از ادبیاتی استفاده کنیم که در آن قرآن و عترت به گروهی خاص از بشریت تعلق داشته باشند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به فضل الهی با عنایت‌ها و هدایت‌های امام عصر(عج) همه اندیشه‌ها و مکاتب غیرالهی به سرعت رنگ باخته و انسان‌ها از سیطره خودخواهی‌ها و نظم مادی که امروز از آن به ستوه آمده‌اند، رها شده و دل‌ها به سرعت به سمت راه جدید، الهی و صراط مستقیم برود.

احمدی‌نژاد گفت: امروز اندیشه مهدویت و انتظار به سرعت در دنیا منتشر شده و دل‌های انسان‌ها به این سمت به سرعت در حال چرخش است که بخش مهمی از این رخداد بخاطر فداکاری‌ها و مجاهدت‌های ملت ایران و اندیشمندان و فداکاران این ملت است.

رئیس‌جمهور با تقدیر از همه فعالان و خادمان قرآن کریم، گفت: اهالی قرآن، امروز در ایران اسلامی درخشیده و به فضل الهی هر روز توجه به قرآن در جای جای کشور رایج و گسترده‌تر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز