خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه کوثر:

ضریب نفوذ بیمه در کشور ۵/۱ درصد و متوسط جهانی آن ۸ درصد است

کد خبر : ۸۶۸۸۷

این ضریب در کشور‌های رقیب ما در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ بین ۵ تا ۷ درصد است.

ایلنا: مدیرعامل بیمه کوثر با بیان اینکه محصولات بیمه‌ای دنیا ۱۲۰ نوع است، گفت: در کشور ما بیش از ۸۰ نوع خدمات بیمه‌ای وجود دارد ولی جای تاسف دارد از این میزان تولیدی که حوزه بیمه دارد، ۵۰ درصد آن در حوزه بیمه‌های اجباری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرسول عطایی ظهر امروز 14 تیرماه در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان جدید شعبه این شرکت بیمه در زاهدان، با بیان مطلب بالا اظهار کرد: متاسفانه صنعت بیمه ما با توجه به اینکه نزدیک به ۷۵ سال از ورود آن به کشور می‌گذرد رشد و بالندگی آن به موازات سایر بخش‌های اقتصادی نبوده است، در بخش‌های اقتصادی رتبه کشور در دنیا نزدیک به ۲۰ و در بخش بیمه‌ای ما در رتبه ۵۰ قرار داریم، اگر مقداری هم تیز بینانه‌ترنگاه‌ شود، رتبه بیمه‌ای ما نزدیک به ۷۰ است.

وی ضریب نفوذ بیمه در کشور را ۵/۱ درصد عنوان کرد و متوسط جهانی آن را بین ۷ تا ۸ درصد خواند و افزود: در سال گذشته این ضریب در کشور ما ۳/۱ بوده که خوشبختانه امسال رشد داشته است، در کشور‌های پیشرفته ضریب نفوذ بیمه عددی معادل ۱۲ درصد را نشان می‌دهد.

مدیر‌عامل بیمه کوثر ادامه داد: در کشور‌های منطقه و بعضی از کشور‌های رقیب ما در سند چشم‌انداز بیست ساله، ضریب نفوذ بیمه بین ۵ تا ۷ درصد، انشاءالله جمهوری اسلامی ایران در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴سرآمد کشور‌های منطقه خواهد بود ولی از ۵/۱ تا ۷ درصد فاصله زیادی است.

وی بالا‌ترین نفوذ ضریب بیمه کشور‌ را متعلق به استان‌های اردبیل، یزد و تهران برشمرد و افزود: ضریب نفوذ، از نسبت بازار‌های موجود و فروش بدست می‌آید.

عطایی میزان پرداخت خسارت بیمه کوثر در زلزله‌های آذربایجان، بوشهر و سراوان را به ترتیب ۵۰، ۲۰ و۲/۱ میلیارد ریال عنوان کرد و ابراز داشت: شرکت‌های بیمه متهم‌اند که پول‌ می‌گیرند، یک تکه کاغذ‌ تحویل می‌‌دهند و خسارت را جبران ‌نمی‌کنند، بیمه کوثر آمده‌است تا این اعتماد را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ نمایندگی بیمه کوثر در سراسر کشور خدمات بیمه‌ای آنلاین انجام می‌دهند، اضافه کرد: هدف بیمه در سال ۹۲ افزایش تعداد نمایندگی‌ها به تعداد ۱۰۰۰ مورد در سراسر کشور است.

وی با انتقاد از وارداتی خواندن و وارد کردن صنعت بیمه، تبیین کرد: قبل از اینکه بحث بیمه عنوان شود، با یک نگاه کوچک بر تاکیدات ائمه معصومین که در مورد دور‌اندیشی و آینده نگری داشته‌اند نه تنها بیمه یک صنعت وارداتی نیست، بلکه یکی از تاکیدات مواکد ائمه ما است.

مدیر‌عامل بیمه کوثر با ابراز امیدواری از تغییر نام بیمه به «اعتماد»، گفت: باید گفت که برویم آرامش بخریم، بیمه یک امر مفیدی است که در همه حوزه‌ها می‌تواند به ما آرامش بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز