خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

با توجه به افزایش هزینه اجرا، ناچاریم تنها به تصمیمات سال گذشته بسنده کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۵

اعتبارات سال ۹۲ تنها برای پروژه‌های نیمه‌تمام و برخی پروژه‌های کم‌هزینه کفایت می‌کند؛ البته به فرمانداران این اختیار داده می‌شود تا برخی اولویت‌ها را جابجا کنند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: تخصیص اعتبارات استان در سال گذشته ۱۸ درصد بود و با توجه به افزایش هزینه اجرای پروژه‌ها، ناچاریم که در سال جاری به تصمیمات سال گذشته بسنده کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به مشکلات اعتباری کشور در سال ۹۱، افزود: اعتبارات سال ۹۲ تنها برای پروژه‌های نیمه‌تمام و برخی پروژه‌های کم‌هزینه کفایت می‌کند؛ البته به فرمانداران این اختیار داده می‌شود تا برخی اولویت‌ها را جابجا کنند.
وی مشکلات بودجه‌ای سال ۹۲ را نتیجه تغییرات وسیع قانون بودجه در مجلس دانست و افزود: در قانون بودجه سال جاری، اختیارات از استان‌ها سلب شده و اعتبارات استانی به بخش ملی انتقال یافته است.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: معتقدیم که اجرای این قانون، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد و مطمئنا دولت جدید ناچار خواهد بود که برای اصلاح آن، لایحه متمم به مجلس ارایه کند.
وی با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات اعتباری، باید از سرمایه‌گذاری حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: موضوع جذب سرمایه‌گذاری در هر جغرافیا، باید مبنای ارزیابی مدیران سیاسی به جهت تامین امنیت فضای سرمایه‌گذاری و مدیران اقتصادی و تخصصی به جهت فراهم کردن امکان جذب سرمایه‌گذاری قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: تعداد انبوه شهرک‌های صنعتی و ایجاد شهرک‌های جدید در استان نشان می‌دهد که شتاب توسعه و پیشرفت در سطح بالایی است و باید از این ظرفیت در جهت جذب سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.
علیرضابیگی با بیان اینکه حرکت پیشرفت استان به سرمایه‌گذاری محدود نشده، افزود: اقداماتی که در حوزه کشاورزی در سال‌های گذشته صورت گرفته اقدامات قابل توجهی بوده و حرکت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به تحقق حماسه سیاسی ملت ایران، خاطرنشان کرد: همان‌طور که حماسه سیاسی را ملت خلق کرد حماسه اقتصادی را هم ملت باید خلق کند و دولت باید زمینه حضور مردم در عرصه اقتصاد را فراهم کند.
وی تاکید کرد: اقتصاد را باید مردم اداره کنند چرا که اگر تکیه بر گروه خاصی باشد شکاف‌های طبقاتی به وجود می‌آید.
علیرضا بیگی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی بر نقش این همایش در تحقق اقتصاد مردمی تأکید کرد و گفت: معتقدیم که این همایش می‌تواند زمینه حضور مردم در عرصه اقتصادی را فراهم کند و همه باید در جهت تسریع در روند سرمایه‌گذاری و معرفی فرصت‌ها و استفاده از بسترهای موجود در استان تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه حماسه سیاسی باعث رونق بیشتر همایش سرمایه‌گذاری شده است، گفت: بعد از برگزاری انتخابات ۲۴ خرداد، استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در این همایش بیشتر شد و ما تنها توانستیم متناسب با توانایی خود میهمانان را پذیرش کنیم و به بسیاری نیز نتوانستیم پاسخ بدهیم.
علیرضا بیگی اضافه کرد: مطمئنا چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مبدأ تاریخی بسیاری از تحولات اقتصادی در سطح منطقه و آذربایجان شرقی خواهد بود و این همایش به عنوان برگی طلایی از کارنامه عملکرد مدیران استان به ثبت خواهد رسید.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تحقق حماسه سیاسی را نشانه بزرگی از مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: ظلمی که در انتخابات سال ۸۸ به نظام و ملت تحمیل شد به برکت حماسه سیاسی پاسخ مناسبی گرفت و کسانی که به دنبال مایوس کردن مردم بودند با واکنش سخت ملت مواجه شدند.
وی با بیان اینکه بعد از حوادث سال ۸۸، نوع نگرش دنیا به ایران، هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرد از جمله اینکه ریسک اقتصادی ایران در پایین‌ترین رتبه‌ها قرار گرفت، تاکید کرد: کسانی که با ایجاد شائبه تقلب در انتخابات، این ظلم‌ها را در حق کشور روا داشتند باید در مقابل ملت و قانون پاسخگو باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز