خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت:

ایران در آینده نزدیک صادر کننده تجهیزات صنعت نفت خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۳۳

«تحریم، فرصت های خوبی را برای ما ایجاد کرده است به گونه ای که هم اکنون شمار فراوانی از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور ساحته و تامین می‌شود.»

وزیر نفت گفت: تلاش های سازندگان داخلی برای ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، ایران را در آینده نزدیک در زمره صادر کنندگان تجهیزات صنعت نفت و گاز قرار خواهد داد.

به گزارش ایلنا، رستم قاسمی در جمع مدیران، معاونان فنی _عملیاتی و روسای نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با بیان این که ظرفیت های چشمگیری برای ساخت تجهیزات و کالاهای مورد نیاز در صنعت نفت به وسیله سازندگان داخلی در کشور ایجاد شده است، افزود: هم اکنون شمار فراوانی از تجهیزات بخش های مختلف این صنعت (مکانیک، برق، ابزار دقیق و...) با تکیه بر توان و دانش سازندگان داخلی تامین می شود.

وی گفت: ظرفیت های ایجاد شده در تولید داخلی کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گام های بلندی که در این زمینه برداشته شده است، ایران را در آینده ای نه چندان دور به صادر کننده تجهیزات مورد استفاده در این صنعت تبدیل خواهد کرد.

وزیر نفت با بیان این که با وجود فشارهای ناشی از تحریم، فعالیت های صنعت نفت با هدف توسعه آن در حال انجام است،اظهار کرد: تحریم، فرصت های خوبی را برای ما ایجاد کرده است به گونه ای که هم اکنون شمار فراوانی از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور ساحته و تامین می شود.

مهندس قاسمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این که ایران کشوری منحصر به فرد با انواع ذخایر (نفت، گاز و منابع طبیعی) است،اظهار کرد: کشورهایی که فکر می کنند باید فرماندهی واحد دنیا را در اختیار داشته باشند، برای در اختیار داشتن این منابع به دنبال ایجاد بی ثباتی در ایران به ویژه بخش های اقتصادی آن هستند.

وزیر نفت گفت: نظام اقتصادی کشور روند حرکتی خود را دارد ضمن آن که با کاهش وابستگی به نفت شرایط مناسبی برای صادرات غیر نفتی ایجاد شده است که مزیت اقتصادی خوبی برای کشور به شمار می آید.

وی همچنین با اشاره به ثبت حماسه سیاسی خرداد ماه امسال به وسیله ملت ایران، گفت: مردم با حضور گسترده خود در انتخابات ریاست جمهوری ضمن اثبات پایبندی و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی، به گونه ای عمل کردند که دنیا بر آزادی و دموکراسی در ایران اعتراف کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز