خبرگزاری کار ایران

با حضورمعاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

بهره‌برداری پل راه روستایی فیروزجاء _ سماكوش محله بابل

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۲۴

مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل و نقل هرچه سریعتر، آسانتر و در عین حال ارزانتر فرآورده‌ها به بازار مصرف همواره یكی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولین وزارت راه و شهرسازی می‌باشد.

ایلنا: مراسم بهره برداری از پل راه روستایی «فیروزجاء _ سماکوش» محله در بخش بندپی شرقی شهرستان بابل با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار مازندران، مدیرکل راه و شهرسازی استان، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مسؤلین استانی و محلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، سیدحسین میرشفیع معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم عنوان کرد: این استان با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده‌های کشاورزی که دارد، مسئله راههای مناسب روستایی در آن به منظور حمل ونقل هرچه سریع‌تر، آسان‌تر و در عین حال ارزان‌تر فرآورده‌ها به بازار مصرف همواره یکی از اصلیترین دغدغه‌های ذهنی مسئولین وزارت راه و شهرسازی است.

وی در ادامه با اشاره به تعامل خوب و وجود هماهنگی لازم بین مسؤلین و مردم منطقه یاد آور شد: مسؤلین عزم جدی برای عمرانی و آبادانی منطقه را داشته و بحمدالله مردم منطقه نیز با درایت و همدلی در کنار مسؤلین هستند که خود جای شکر دارد.

میرشفیع در ادامه ضمن قدردانی از مجموعه راه و شهرسازی استان عنوان کرد: خوشبختانه راه و شهرسازی مازندران در طول سال اقدامات گسترده‌ای را در زمینه بهسازی راههای روستایی در استان در دست اجرا داشته که امیدواریم این تلاش‌ها با همیاری و تعامل همه مسؤلین محترم استانی به بار بنشیند تا به فضل خداوند شاهد ایجاد راههای دسترسی ایمن و مناسب برای روستاییان عزیز باشیم.

سید علی اسد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این مراسم با اشاره به اهمیت راههای مواصلاتی استان عنوان کرد: مازندران به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای، تعدد روستا‌ها در آن زیاد بوده لذا راههای ارتباطی این روستا‌ها با مراکز شهر‌ها دارای اهمیت خاصی است.

وی در ادامه ضمن اعلام اقدامات گسترده این اداره کل در زمینه راه روستایی خاطر نشان ساخت: به حول و قوه الهی و برکت انقلاب شکوه‌مند اسلامی اقدامات بسیار چشمگیری در زمینه راههای روستایی در استان انجام شده که در حال حاضر از ۱۰۱۱۲ کیلومتر راه‌های استان بیش از ۷۷۶۶ کیلومتر آن راه روستایی است.

وی در ادامه به مشخصات پل راه روستایی فیروزجاء – سماکوش محله اشاره و افزود: مشخصات اجرایی پل مذکور شامل یک دهانه ۴۵ متری به عرض ۷ متر با عرش خرپایی فلزی بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به اجرا در آمده است.

اسد خاطر نشان کرد: با احداث پل مذکور بیش از ۵۰ روستا در این منطقه از نعمت یک راه ایمن ومناسب بهره‌مند شدند.

گفتنی است پل مذکور به نام زنده یاد «رحیم شفیع تبار» نام گذاری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز