خبرگزاری کار ایران

ارتش مصر مرسی را بر کنار کرد

کد خبر : ۸۶۶۹۷

وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مصر با خواندن طرح ارتش در تلویزیون مصر گفت که رئیس دادگاه قانون اساسی به عنوان رئیس موقت دولت تعیین شده است تا دولتی متشکل از تکنوکرات‌ها تشکیل دهد و زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را فراهم کند.

ارتش مصر با پایان یافتن ضرب الاجل ۴۸ ساعته خود به رئیس جمهوری این کشور، «محمد مرسی» را از ریاست جمهوری برکنار کرده و قانون اساسی مصر را به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرسی از این اقدام ارتش به شدت انتقاد کرده و آن را نوعی کودتای نظامی خوانده است.
«عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مصر با خواندن طرح ارتش در تلویزیون مصر گفت که رئیس دادگاه قانون اساسی به عنوان رئیس موقت دولت تعیین شده است تا دولتی متشکل از تکنوکرات‌ها تشکیل دهد و زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را فراهم کند.
همچنین کمیته‌ای برای تجدیدنظر و اصلاح قانون اساسی و کمیته‌ای نیز برای آشتی ملی که جنبش جوانان نیز در آن مشارکت خواهند داشت، تشکیل می‌شود.
هنگام خواندن طرح ارتش، «محمد البرادعی» نماینده مخالفان، «پاپ تئودروس» رهبر کلیسای قبطی مصر، و «احمد طایب» امام اعظم الازهر نیز حضور داشتند.
با اعلام این برنامه، صد‌ها هزار تن از مخالفان مرسی در میدان تحریر به شادی پرداختند.
هزاران نفر از هواداران مرسی نیز در نقطه‌ای دیگر از قاهره تجمع کرده اند که بنابر گزارش‌ها بسیار عصبانی هستند.
محمد مرسی از هوادارانش خواسته است بدون خشونت مقاومت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز