خبرگزاری کار ایران

علیرضا ذاکر اصفهانی در همایش دهیاران سراسر استان اصفهان:

تلاش نمودیم از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۳۴

در راستای مقوله گردشگری روستایی، فعالیت‌های قابل قبولی در استان انجام و توجه ویژه به زیرساخت‌های روستایی در دولت نهم و دهم شده است.

ایلنا: در دولت‌های نهم و دهم، اقدامات مؤثری در راستای توزیع امکانات و توسعه زیرساخت‌ها در روستا‌ها و شهرهای کوچک صورت پذیرفته است.

به گزارش خبر نگار ایلنا از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در همایش دهیاران سراسر استان که در تالار کوثر برگزار شد، از تمامی دهیاران و بخشداران، به لحاظ فعالیت‌های خوبی که در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی و گردشگری در روستا‌ها انجام شده است، تقدیر و تشکر نمود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در طول ۴ سال خدمت دولت دهم، خوشبختانه نسبت به مسائل روستا‌ها توجه ویژه‌ای شده است، افزود: بیشتر توان مدیریت استان در راستای حل مسائل و مشکلات شهرهای کوچک و روستا‌ها صرف شد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها تمام تلاش خود را به کار بستیم و در راستای توزیع امکانات و اجرای زیرساخت‌های لازم تلاش نمودیم.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه آنچه در شهر می‌بینیم، برآمده از روستا‌ها است، تصریح کرد: در راستای مقوله گردشگری روستایی، فعالیت‌های قابل قبولی در استان انجام شده است.

وی تأکید کرد: با فراهم نمودن زیرساخت‌های مناسب به خصوص در بخش گردشگری روستایی، تلاش نمودیم از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری شود.

مدیر ارشد استان افزود: امکانات لازم برای توجه به گردشگری روستایی و جذب مسافران و گردشگران به شهرهای کوچک و روستا‌ها تا حد زیادی فراهم شده است.

وی با اعلام اینکه در استان ۹۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و حدود ۲هزار روستای کوچک وجود دارد، خاطر نشان کرد: در دولت‌های نهم و دهم توجه بیشتری به نقاط محروم و روستا‌ها و شهرهای کوچک صورت گرفته است.

استاندار اصفهان ادامه داد: مدیریت استان بیشترین وقت را صرف امور روستا‌ها و شهرهای کوچک نموده است و این مسئله فقط اختصاص به حیطه امور معاونت عمرانی نداشته و در سایر حوزه‌ها نیز بسط پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع خشکسالی و کمبود منابع آبی، مسئله ایست که همچنان در دستور کار مدیریت استان قرار دارد، اظهار داشت: با حضور مدیران مرتبط به خصوص در وزارت کشور تلاش شد که مدیرت بهینه با وجود کمبود شدید منابع آبی صورت پذیرد.

ذاکر اصفهانی تأکید کرد: اگر امروز نیروگاه برق استان فعال است و صنایع بزرگ همچنان با قوت به فعالیت مشغول‌اند و در بخش آب شرب، فضای سبز و تا حد زیادی کشاورزی مسائل آبی مرتفع گردیده است؛ نتیجه تلاش و فعالیت‌های خدمتگزاران مردم در بخش‌های مرتبط با مقوله آب است.

وی در ادامه افزود: اگر چه متأسفانه عده‌ای مرتب با اطلاعات ناقص و یا مبهم، انتقادهای بیجا و غیر منصفانه‌ای دارند و در نشریات دروغ‌پردازی می‌نمایند، ولی خوشبختانه مسئله کمبود آب استان به خوبی مدیریت شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سعی نمودیم بدون توجه به سیاه نمایی‌ها، شبانه روزی فعالیت کنیم، یادآور شد: اگر به این دروغ پردازی‌ها توجه می‌کردیم، از سایر مقولات غافل می‌شدیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز