خبرگزاری کار ایران

بیش از ۱۴۰ تعاونی محلی در محلات تهران تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۹۵

سطح و میزان تقاضا و همکاری دستگاه‌های ذیربط بخصوص اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در امر مشارکت‌های اجتماعی، کارگران فصلی و تعاونی‌های مختلف خوب ارزیابی شد.

ایلنا: نخستین نشست کمیتهٔ مشورتی تعاون شهرداری با خروجی تشكیل بیش از ۱۴۰ تعاونی محلی در محلات تهران پایان بافت.

به گزارش ایلنا، نخستین نشست کمیتهٔ مشورتی تعاون شهرداری با حضور نمایندگانی از شورای اسلامی شهرتهران، نهاد ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اتاق تعاون، انجمن حمایت از زندانیان کشور، سازمان بهزیستی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و بانک توسعه و تعاون برگزار شد.

رمضان لطفی معاون توانمندسازی، کارآفرینی و مشارکت‌های مردمی این سازمان در نخستین نشست کمیتهٔ مشورتی تعاون شهرداری با اشاره به ضرورت همکاری‌های متقابل بخش‌های دولتی و غیردولتی در حمایت و گسترش تعاونی‌های تخصصی و محله‌ای که مدیریت شهری آن را دنبال می‌کند، بر فرهنگ سازی مقوله و مفهوم تعاون در میان شهروندان تأکید کرد.

وی پایداری تعاونی‌ها را از موضوعات کلان عنوان نمودکه باید در قالب کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت تبیین شود.

لطفی، سطح و میزان تقاضا و همکاری دستگاه‌های ذیربط بخصوص اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران را در امر مشارکت‌های اجتماعی، کارگران فصلی و تعاونی‌های مختلف خوب ارزیابی نمود.

زیبا شهابی سرپرست مدیریت کسب و کار و خدمات حوزه اشتغال سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در سخنانی به مأموریت سازمان متبوعش در توانمندسازی گروه‌های در معرض آسیب و آسیب دیدگان بهبود یافته اشاره نموده و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در تشکیل و حمایت از تعاونی‌های مختلف کسب و کاردر مقیاس محلی (محلات و نواحی تهران) ارائه داده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت انسجام و پذیرش گروهی اعضای تعاونی‌ها، محلی بودن تعاونی‌ها به لحاظ تشابه ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شکل گیری و پایداری تعاونی‌ها نقش بسزایی دارد.

شهابی، حاصل تلاش اجرای طرح تعاونی‌های محلی را در سال ۹۱ تشکیل بیش از ۱۴۰ تعاونی محلی برشمرد که با برنامه ریزی‌های انجام شده، این تعاونی‌های متشکله در طول سال ۹۲ در قالب اتحادیه‌هایی سازماندهی خواهند شد.

سرپرست مدیریت کسب و کار و خدمات حوزه اشتغال سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، تغییر نگرش‌های ایجاد شده در شهروندان را در حوزهٔ تعاون و تعاونی‌ها خوب توصیف کرده و خاطر نشان ساخت: تقاضای تشکیل تعاونی‌های تخصصی از سوی شهرک‌ها ی محله یی و گروه‌های خاص از جامعهٔ شهروندی روبه افزایش است که با برنامه ریزی‌های حمایتی صورت گرفته، تعاونی‌های موردتقاضا به تدریج شکل خواهد گرفت.

در ادامه، علی رضا صادقی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری این سازمان، با بیان اینکه ثبات و پایداری بخش تعاون نسبت به بخش‌های دولتی و خصوصی بیشتر است، فرایند قانونی ثبت و تشکیل تعاونی‌ها را همراه با مشکلات برشمرد که باید برای دریافت مجوزتأسیس تعاونی‌ها، مشکل پروسهٔ زمانی حل شود.

در نخستین نشست کمیتهٔ مشورتی تعاون شهرداری، نمایندگان حاضر در جلسه از سوی تشکل‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی ضمن تبیین نقطه نظرات واحدهای متبوعشان در حوزه‌های مختلف تعاون و تعاونی‌ها، چگونگی همکاری و مشارکت با مدیریت شهری را در این حوزه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز