خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری استان آذربایجان غربی در زنجان تاکید کرد:

تولید آثار هنری در استان‌ها در گرو حمایت بیش از پیش مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۶۱

برگزاری این نشست‌ها در راستای افزایش سطح علمی مسئولان این دفاتر ضروری است.

ایلنا: مسئول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری استان آذربایجان غربی گفت: برگزاری این نشست‌ها در راستای افزایش سطح علمی مسئولان این دفا‌تر ضروری است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مصطفی قلی‌زاده مسئول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری استان آذربایجان غربی در زنجان گفت: اگر مسئولان به آثار هنری که در استان‌ها تولید می‌شود ارزش گذاری کنند قطعا شاهد خلق روز افزون آثار هنری فاخر در سراسر کشور خواهیم بود.

وی افزود: حمایت حوزه هنری کشور از آثار تولیدی استان‌ها باعث افزایش مشارکت هنرمندان جوان و ایجاد انگیزه برای خلق آثار هنری دینی و فاخر می‌شود.

این مقام مسئول به برگزاری نشست مسئولان دفا‌تر مطالعات و فرهنگ پایداری اشاره کرد و گفت: برگزاری این نشست‌ها در راستای افزایش سطح علمی مسئولان این دفا‌تر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه دفا‌تر مطالعات و فرهنگ پایداری تازه تاسیس هستند، ادامه داد: با برگزاری این نشست‌ها مسئولان این دفا‌تر در زمینه‌های شیوه‌های مصاحبه، آرشیو و پیاده سازی، مدیریت پروژه و تدوین خاطرات شفاهی آگاهی کسب می‌کنند.

قلی‌زاده با تاکید براینکه شخصیت‌های دفاع مقدس باید به همه معرفی شوند، افزود: فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس باید در جامعه نشر پیدا کند، لذا جمع آوری تاریخ و خاطرات شفاهی رزمندگان آن دوران گامی در جهت رسیدن به این هدف مهم است.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح نسل‌های آینده کشور با مراجعه به این تاریخ شفاهی منابع عظیمی را در راستای تولید و خلق آثار هنری در حوزه دفاع مقدس در اختیار خواهند داشت.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه این نوع ادبیات در آغاز جنگ تازه شکل گرفته بود، اظهار داشت: ادبیات پایداری در ابتدا به صورت تهییجی و شعاری کار می‌شد اما امروز نویسندگان مطرح کشور به صورت علمی و تخصصی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

این نویسنده برجسته کشور با اشاره به آثار تولید شده در حوزه ادبیات پایداری افزود: در حال حاضر شاهد تولید آثاری در این زمینه در سطح کشور هستیم که از لحاظ تکنیک‌های نویسندگی در سطح بسیار خوبی نگاشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه نویسندگان رشته‌های مختلفی از جمله شعر، داستان، رمان و خاطره می‌تواند در حوزه ادبیات پایداری فعالیت داشته باشند، گفت: اما در شرایط فعلی تاریخ شفاهی و خاطره نویسی در اولویت قرار دارد.

قلی‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه رزمندگانی که دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند در حال حاضر از میانسالی عبور کرده و نویسندگان باید از این منابع زنده در جهت پیدا کردن سوژه‌های ناب در نویسندگی و خلق آثار هنری ‌‌نهایت بهره را ببرند.

وی در پایان ابراز کرد: حوزه هنری نیز می‌تواند با چاپ و نشر آثار هنرمندان جوان و در اختیار گذاشتن منابع مختلف برای آنان، گامی در راستای حفظ و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز