خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام كرد:

تغییر اوج مصرف برق از شب به روز/ الگوی مصرف برق ایران وارونه است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۶۰

«طی چند سال اخیر در مصرف خانگی تغییر الگوی پیک مصرف از شب به روز را شاهد بوده‌ایم./ در دنیا بیشترین میزان مصرف برق در صنعت است، در صورتی که این الگوی مصرف در ایران بر عکس است.»

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینكه در دنیا بیشترین مصرف برق در صنایع اتفاق می‌افتد، گفت: تنها راه تغییر الگوی مصرف در ایران، کاهش میزان مصرف خانگی و اداری و سوق پیدا كردن به سوی مصرف در صنایع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد هاشمی» در چهارمین سمینار مدیریت مصرف که روز چهارشنبه در شرکت توزیع برق تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت انرژی برق در زندگی امروز اظهار داشت: بدلیل اجرای طرح اصلاح الگوی مصرف از سال ۸۹ و آگاه سازی مردم نسبت به استفاده از انرژی درمصارف خانگی، طی چند سال اخیر در مصرف خانگی تغییر الگوی پیک مصرف از شب به روز را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها این جمعیت که ۳۲ درصدکل مصرف انرژی کشور را تشکیل می‌دهند توجه بیشتری نسبت به استفاده از انژی برق از خود نشان دادند.

وی جایگزینی لامپ‌های کم مصرف به جای لامپ‌های پر مصرف و حمایت دولت از این طرح را اتفاق مثبتی در پایین آوردن میزان مصرف انژی دانست.

هاشمی با اشاره به الگوی مصرف انرژی برق دنیا، افزود: در دنیا بیشترین میزان مصرف برق در صنعت است، در صورتی که متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح، این الگوی مصرف در ایران برعکس است و شاهد بیشترین مصرف در امور اداری و مصارف خانگی هستیم.

وی کاهش میزان مصرف برق خانگی و افزایش مصرف در صنعت را به وقوع پیوستن حماسه اقتصادی خواند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به جمعیت ۳میلیون و هشتصد هزار نفری مشترکین تهرانی افزود: از این تعداد ۳۱۶ هزار مشترک اداری هستند كه حدود ۲۷ درصد تعداد مصرف کنندگان را شامل می‌شوند. کارکنان اداری ۴ هزار گیگا وات در ساعت مصرف برق دارند که چیزی در حدود ۲۴ درصد از مصرف کل را شامل می‌شود.

هاشمی با اعلام هزینه ۲۵۵ میلیارد تومانی کارکنان اداری در مصرف انرژی برق افزود: ۲۱درصد از درآمد کارکنان اداری صرف هزینه انرژی می‌شود که پتانسیل کاهش آن به راحتی وجود دارد.

وی تعداد مشترکین اداری را ۲۱۵۹ مشترک اعلام کرد و گفت: هر مشترک اداری ۴۵۰ مگاوات قدرت قراردادی دارد که باکم کردن تنها ۱۰ درصد از میزان مصرف، ۴۵ مگاوات در پیک مصرف صرفه جویی می‌شود كه با تعمیم این مقدار به کل کشور ۲ هزار مگاوات کاهش مصرف خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز