خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در بوشهر خبر داد:

تعویق سه ماه حقوق كارگران صدرا/ تعطیلی كارگاه از دهم تیرماه

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۱۳

«حدود ۱۵۰۰ کارگر قراردادی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که با کارفرمایی چندین شرکت پیمانکاری در ساخت پروژه‌های دریایی فعالیت دارند، از سه ماهه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند.»

ایلنا: یک فعال کارگری در بوشهر از پرداخت نشدن معوقات حقوقی حدود ۱۵۰۰ کارگر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در سه ماه گذشته خبر داد و گفت: در پی اعتراض کارگران برای دریافت نکردن حقوق، کارفرما از تاریخ دهم تیر ماه این کارگاه را تعطیل اعلام کرده است.

«سید موسی میر جهانمردی»، دبیر خانه کارگر بوشهر در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: حدود ۱۵۰۰ کارگر قراردادی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که با کارفرمایی چندین شرکت پیمانکاری در ساخت پروژه‌های دریایی فعالیت دارند، از سه ماهه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند.
او افزود: علاوه بر دستمزد، کارفرما با تغییر ساعت کاری این کارگران، نهار را از برنامه شرکت حذف کرده است.
این فعال کارگری همچنین اظهار داشت: به گفته این کارگران ۴۰ نفر از کارگران باتجربه این واحد تولیدی به دلایلی نامشخصی قبل از این موضوع با پایان قرار داد کاریشان تعدیل شده‌اند.
میر جهانمردی با بیان اینکه شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) یکی از مطرح‌ترین واحد‌های ساخت و تعمیرات کشتی و اجرای سکوهای نفتی و گاز در کشور است، اظهار داشت: اغلب نیروهای فعال در مجموعه «صدرا» را کارگران با تجربه و مهندسان متخصص  تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، علی‌رغم قول مساعد تلاش ایلنا برای گفتگو با مقامات كارفرمایی صدرا تا لحظه تنظیم این خبر به نتیجه نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز