خبرگزاری کار ایران

عضو جامعه روحانیت مبارز خطاب به روحانی:

اعاده حیثیت و بازگشت حرمت‌ها از وظایف شماست

کد خبر : ۸۶۴۸۹

تندروی در شان روحانیت نیست/در طول زمان روحانیت مورد فحاشی و تندروی قرار گرفته و به لسان مقدسین و متحجرین توهین عظیمی به روحانیت شده است اما روحانیت اصیل همواره خود را حفظ کرده و صبر و پایداری پیشه کرده است.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: تندروی درشان روحانیت نبوده و نیست. در طول زمان روحانیت مورد فحاشی و تندروی قرار گرفته و به لسان مقدسین و متحجرین توهین عظیمی به روحانیت شده است اما روحانیت اصیل همواره خود را حفظ کرده و صبر و پایداری پیشه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام طباطبایی عضو جامعه روحانیت مبارز در جریان دیدار علما و روحانیون با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران با بیان اینکه ملت ایران با دیدن شدت ناگواری‌ها و حوادثی که به انقلاب هجوم آورده تشخیص دادند به روحانیت و روحانی رای دهند، اظهار داشت: شما عزیزان روحانی مشمول نعمت بزرگی چون سخن گفتن هستید و باید در حفظ دستاوردهای انقلاب کوشا باشید.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای انقلاب،جایگاه مراجع، روحانیت و در راس آن رهبری است. روحانیت قدرت نرم است و دشمن با جنگ نرم سراغ شما آمده و می‌آید و هنوز آرام ننشسته است. دشمن می‌دانست چه کند.متاسفانه عمامه به سرهای تندرو دستاوردهای عظیم انقلاب را خدشه دار کردند و خواستند به انقلاب ضربه بزنند که تا حدودی توانستند و به چهره انقلاب غباری پوشاندند كه به زودی این غبار زدوده خواهد شد.

طباطبایی در ادامه تصریح رد: سومین اصل حفظ حریم‌ها و حرمت‌هاست، بسیاری حرمت‌ها شکست و لطمه دید. چهارمین اصل پشتیبانی و حمایت تمام معنا از تمام دستاوردهای انقلاب است. ما نباید بگذاریم رسالت انقلاب از بین برود. در انتخابات ریاست جمهوری بر اصل ۱۱۵ قانون اساسی تاکید شده که رئیس جمهور باید از رجال مذهبی و سیاسی باشد. رجال مذهبی و سیاسی بسیار مهم است.

این عضو جامعه روحانیت با تاکید بر اینکه تندروی هیچ‌گاه درشان روحانیت نبوده و نیست، خاطرنشان ساخت: اعتدال مشی روحانیت بوده است. صبر، تحمل و پایداری جزو وظیفه ماست. گوش دادن، حرف شنیدن و با مردم مهربان بودن وظیفه ماست. بسیاری دستاوردهای عظیم خدشه دار شد اما با هوشمندی رهبری و فرمایشاتی که از عید به بعد به آن اشاره فرمودند و مردم نیز آن را پذیرفتند،حماسه سیاسی رخ داد و به یاری پروردگار دکتر حسن روحانی انتخاب شد.

طباطبایی در ادامه تاکید کرد: در طول زمان روحانیت مورد فحاشی و تندروی قرار گرفته و از لسان مقدسین و متحجرین توهین عظیمی به روحانیت شده است اما روحانیت اصیل همواره خود را حفظ کرده و صبر و پایداری پیشه کرده است.

وی در ادامه خطاب به حسن روحانی خاطرنشان ساخت: وظیفه خود می‌دانم هر نکته‌ای لازم دانستم و درک کردم به شما تذکر دهم. شما صبور بودید و هستید ولی از حالا به بعد خیلی مواظب گفتار خود باشید. مبادا سخنی بگویید که تندرو‌ها و تئوریسین‌ها که خود را وکیل المله و وکیل الدوله می‌دانند از تندروی استفاده کنند و وقتی کلمه‌ای از شما و یا از حامیانتان می‌شوند به خصوص در مورد مسائل عوام فریبانه، تندروی کنند.

عضو جامعیت روحانیت مبارز با بیان اینکه، دقت در گفتار و رفتار خواسته من از شماست، تصریح کرد: دومین خواسته من این است که با مراجع زاویه نگیرید که نگرفتید. مبادا سخنی بگویید که برداشت شود با روحانیت و رهبری زاویه گرفته‌اید. اعاده حیثیت و بازگشت حرمت‌ها و حریم‌ها جزو وظایف شماست.

طباطبایی در پایان تاکید کرد: با آرامش و تامل می‌توان راه انقلاب را ادامه داد.خداوند برای انقلاب ذخایری می‌فرستند که شما یکی از آن‌ها هستید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز