خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام حسن روحانی: /۱/

مردم به تخریب‌هایی که علیه روحانیت صورت می‌گرفت پاسخ دادند

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۶۵

عمدتا تخریب از سوی آنهایی که گاهی در قرابت به دین و اهل بیت دوآتشه بودند و سنگ دین را بر سینه می‌کوبیدند صورت گرفت و آنها اصل روحانیت، بزرگان روحانیت و بسیاری از آنهایی که در انقلاب نقش اساسی داشتند را مورد حملات ناجوانمردانه و تخریب قرار دادند.

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران گفت: مردم به تخریب‌هایی که علیه روحانیت صورت می‌گرفت پاسخ دادند و خواستند بگویند که روحانیت را ورای مسائل سیاسی می‌بینند و به آن می نگرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در جمع علما و روحانیون در تالار وزارت کشور به نقش علما و روحانیون در خلق حماسه سیاسی اشاره كرد و گفت: از مراجع، علما و روحانیت گرفته تا خطبا و همه کسانی که از تریبون‌های مختلف مردم را به حضور در حماسه مورد تاکید مقام معظم رهبری دعوت کردند و نقش بسیار ارزشمندی را در انتخابات شکوه‌ند ریاست جمهوری ایفاکردند،تشكر می‌كنم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه مقدس رمضان؛ ماه نزول قران، برکت، رحمت و مغفرت هستیم، افزود: بی‌تردید این ماه رونق خاص خود را خواهد داشت و به این مناسبت فرصت سخن گفتن با روحانیون معظم و وعاظ محترم را مغتنم می‌شمارم.

وی مسئولیت اندیشمندان مذهبی، علما و خطبا و سخنرانان درماه رمضان را بیش ازهمیشه دانست و افزود: در این ماه درهای رحمت خداوند باز، دل‌های مردم از همیشه‌آماده‌تر، گوش‌ها شنوا‌تر است و طبعا ذهن، فکر و زبان ما نیز باید مسئول‌تر باشد.

روحانی بابیان اینکه بنده یک طلبه هستم و به یافته‌ها و دانش‌های طلبگی خود افتخار می‌کنم، افزود: اعتماد اکثریت مردم ایران به این طلبه، آن هم در سایه و پرتو حماسه سیاسی سرنوشت سازی که مدنظر مقام معظم رهبری بود برای من مایه مباحات و افتخار از یک سو و موجب سنگینی بار مسئولیت از سوی دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: ازهمین رو از بزرگان، مراجع، علما و یکایک روحانیون محترم برای توانایی جهت تحمل این بار سنگین امانت استمداد می‌طلبم و خودرا به دعا، نصیحت، حمایت و حتی نقد دلسوزانه محتاج می‌بینم.

روحانی بااشاره به تخریب‌هایی که در طول سال‌های گذشته نسبت به روحانیت معظم شد، افزود: به رغم این تخریب‌ها، البته تخریب نه از سوی آنهایی که از دین به ظاهر فاصله دارند بلکه عمدتا تخریب از سوی آنهایی که گاهی در قرابت به دین و اهل بیت دوآتشه بودند و سنگ دین را بر سینه می‌کوبیدند صورت گرفت و آنها اصل روحانیت، بزرگان روحانیت و بسیاری از آنهایی که در انقلاب نقش اساسی داشتند را مورد حملات ناجوانمردانه و تخریب قرار دادند.

وی بااشاره به اینکه مردم در این انتخابات به این تخریب‌ها پاسخ دادند؛ افزود: مردم خواستند بگویند ما روحانیت را ورای مسائل سیاسی می‌نگریم آن‌ها را امنا الرسل می‌بینیم وآن‌ها را واسطه برای فهم بهتر دین و رسالت انبیا و پیامبر ائمه خدا می‌دانیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز