خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان کردستان تاکید کرد:

لزوم سرمایه‌گذاری بخش دولتی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۲

با توجه به اینکه همجواری و سنخیت فرهنگی و مراودات ما با کشور عراق به مراتب بیش از ترکیه است، اما در آخرین ارزیابی‌ها که از وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در اقلیم عراق داشتیم، 60 درصدفعالیت‌ها در این بخش به کشور ترکیه اختصاص یافته است.

ایلنا: رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه گذاری بخش دولتی در استان شد و گفت: فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی در کردستان ناموفق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، سالار مرادی سه‌شنبه شب ۱۱ تیرماه جاری در سومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سنندج، حضور سرمایه گذار بخش دولتی در کردستان را مهم برشمرد و گفت: در این خصوص وزیر تعاون نیز قول سفر به استان کردستان در اولین فرصت و راه‌اندازی شورای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش دولتی در کردستان را داده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران تصریح کرد: با سرمایه گذاری بخش دولتی در استان، دیگر جوانان ما به کشورهایی آن هم در سطوح و مشاغل پائین برای کار اقدام نمی‌کنند.

وی در ادامه با انتقاد از آمارهای غیر رسمی و متناقض در زمینه حل مشکل بیکاری گفت: در حال حاضر استان‌هایی در کشور وجود دارند که نرخ بیکاری آن‌ها بسیار زیاد است.

مرادی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰درصد فعالیت‌های سرمایه گذاری در اقلیم کردستان عراق به کشور ترکیه اختصاص یافته است، گفت: با توجه به اینکه همجواری و سنخیت فرهنگی و مراودات ما با کشور عراق به مراتب بیش از ترکیه است، اما درآخرین ارزیابی‌ها که از وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در اقلیم عراق داشتیم، ۶۰ درصدفعالیت‌ها در این بخش به کشور ترکیه اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: این مشکل حاکی از آن است که شرکت‌های ایرانی در این منطقه موفق عمل نمی‌کنند که این موضوع نیاز به بازنگری جدی و آسیب‌شناسی دارد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل بیش از پیش دولت و مجلس شاهد حل مشکلات فعلی کشور از جمله مشکلات اقتصادی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز